Kampanj- och kundanalytiker till Ellos CRM-avdelning.
Ellos / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellos i Borås Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group - med huvudkontor i Borås - är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII.
Vi söker en Kampanj- och kundanalytiker som vill arbeta med marketing automation på vår CRM-avdelning.
Ellos Group befinner sig i en intensiv period och har behov att stärka upp vår CRM-avdelning på Ellos. Som en del av vår CRM-avdelning är du med och proaktivt driver utvecklingen av kundresan och kundbasen utifrån dataanalyser. Som Kampanj- & kundanalytiker arbetar vi med Ellos matchning av kampanjer och kunder för att öka lönsamheten av våra direktmarknadsföringsaktiviteter genom datadriven marknadsbearbetning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
- Arbeta med kampanjurval och kommunikation i form av e-post, sms och ADR till både nya och befintliga kunder.
- Skapa strategiska målgruppsurval från vår kunddatabas Analysera och följa upp relevanta nyckeltal och utifrån detta föreslå och genomföra effektivitetsskapande åtgärder.
- Analysera, sammanställa och presentera rapporter
- Genom analys hitta och förklara kundbeteenden.
- Övervaka att alla kampanjer exekveras som de ska och göra felsökningar och uppföljning av dataflöden och datakvalitet.
- Löpande underhålla och utveckla våra kampanjflöden.
- Bidra i arbetet med att vidareutveckla processer och kravställning på vårt marketing automation verktyg, Adobe Campaign.
Vi söker dig som:
- Har relevant utbildning på högskolenivå och är väl insatt och självgående i att använda lämpliga statistiska metoder.
- Är utpräglat analytiskt lagd och har sinne för detaljer
- Har mycket god datavana och gärna kunskap om verktygen vi använder; Adobe Campaign, IBM SPSS Modeler, Microsoft Excel. Kunskaper övriga moduler i Adobe Marketing Cloud är ett plus.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta med kampanjer, kundsegmentering och/eller kunddataflöden och god förståelse för hela CRM-processen är meriterande.
Du är logisk, strukturerad, innovativ och ser problemlösning som en naturlig del av ditt dagliga arbete. Du trivs i rollen som specialist, men har lätt för att kommunicera dina kunskaper till andra, oavsett om det är analytiker, marknadsförare eller IT-utvecklare. Tidvis är tempot högt, varför ett strukturerat arbetssätt och flexibilitet är av stor vikt. Arbetet är både självständigt och i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.
Tjänsten är placerad på Ellos Groups huvudkontor i Borås.
Har du frågor eller funderingar om arbetet? Tveka inte att höra av dig, via telefon till Marie Richardsson, telefon 033-16 06 74
Välkommen med din ansökan senast den 3 juni. Vi tillämpar löpande urval.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-05-16ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-03
Ange följande referens när du ansöker: 2018/30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagELLOS
AdressELLOS
Ödegärdsgatan 6
50186 Borås
KontorsadressÖdegärdsgatan 6
Jobbnummer 4147331
Observera att sista ansökningsdag har passerat.