Kalmarhem söker en kundvärd
Kalmarhem AB / Receptionistjobb / Kalmar
2025-12-17
Visa alla receptionistjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar På Kalmarhem arbetar vi med det mest grundläggande i varje människas liv - ett hem. Varje dag tar vi hand om våra hyresgäster och fastigheter för att skapa trygga boendemiljöer där människor trivs. Nu söker vi en kundvärd som vill göra skillnad i varje kundkontakt.
Om tjänsten
Vi söker en kundvärd till vår marknadsavdelning där du blir en viktig del i vårt kundserviceteam och har en central roll i mötet med både befintliga och blivande hyresgäster.
Som kundvärd får du en varierad och meningsfull arbetsvardag där administrativa uppgifter kombineras med nära och personlig kundkontakt. Rollen är en viktig del i att skapa en positiv upplevelse för våra hyresgäster genom att säkerställa att de får rätt hjälp - på rätt sätt.
Exempel på arbetsuppgifter:
Besvara frågor kring hyresavtal och handlingar
Hantera in- och utflyttningar
Ta emot och bedöma inkommande ärenden och felanmälningar samt säkerställa att rätt fråga hamnar hos rätt resurs
Möta våra hyresgäster i bobutiken samt via telefon, chatt och mejl
Vem vi tror att du är
Du trivs i ett socialt sammanhang och gillar att hitta lösningar. Du är lyhörd och tydlig i din kommunikation och skapar förtroende i mötet med olika människor och situationer.
För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk och har förmågan att snabbt sätta dig in i olika ärenden och hitta lämpliga lösningar. Du har en utmärkt servicekänsla och drivs av att skapa goda kundrelationer. Samtidigt är du initiativtagande och utvecklingsorienterad, med vilja att bidra till att förbättra vårt arbetssätt, processer och kundresor.
Kvalifikationer
För att rollen ska passa dig tror vi att du har följande kvalifikationer:
Erfarenhet av kundrelationer och service
Minst gymnasieutbildning
Meriterande:
Erfarenhet från fastighetsbranschen
Fler språk utöver svenska och engelska
Tjänsten är på heltid och tidsbegränsad till och med 30 september 2026. Du behöver kunna arbeta under semesterperioden vecka 25-32.
Mer om Kalmarhem
Kalmarhem är ett allmännyttigt bostadsbolag som hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar - med ett tydligt mål: att skapa trygga, hållbara boendemiljöer där människor trivs.
Vi vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och den trygghet det innebär. Vår vision är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige- där alla invånare har en livsmiljö de båda trivs i och kan påverka.
Hos oss är engagemang mer än ett ord. Det präglar hur vi tar hand om våra fastigheter, hur vi möter våra hyresgäster och hur vi samarbetar med varandra. Vi tar ansvar, hjälps åt och utvecklar våra arbetssätt - i stort och smått - för att hela tiden bli lite bättre. Kalmarhem är en arbetsplats där du får möjlighet att göra skillnad i vardagen.
Här arbetar omkring 75 medarbetare inom olika yrkesområden, alla med ett gemensamt uppdrag: att skapa livskvalitet, gemenskap och trygghet för människor i Kalmar.
Läs mer om oss på kalmarhem.se
Är du intresserad?
Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 8 januari. Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-partner Emmie Svensson på
emmie.svensson@kalmarhem.se Vi ser gärna att din ansökan innehåller en kort motivering till hur du uppfyller kvalifikationerna och varför du passar i rollen som kundvärd.
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kalmarhem AB (org.nr 556526-5906),
http://www.kalmarhem.se Arbetsplats Kalmarhem
Kontakt Emmie Svensson
emmie.svensson@kalmarhem.se 0480-44 75 29 Jobbnummer 9650382