Juniortekniker
Xenit AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-06-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Juniortekniker" (publicerad 2020-04-06) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xenit AB i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige XENITS SERVICEDESK
Din roll börjar initialt i vår Servicedesk, men planen är att du inom kort ska utvecklas till att bli specialist hos oss. Vårt karriärprogram är uppbyggt så att du snabbt ska kunna klättra i karriären och lära dig mycket av våra medarbetare genom kompetensöverföring och tekniskt mentorskap.
I din roll som juniortekniker agerar du självständigt i Xenits Servicedesk och hantera samtliga tillhörande rutiner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge Xenits kunder bästa möjliga service genom first och second line support över mail och telefon samt att underlätta felsökning för Xenits specialister. Som juniortekniker bistår du även dina kollegor i Servicedesk genom upplärning och stöd. Vi söker drivna personer som vill utvecklas i snabb takt hos oss och som snabbt vill specialisera sig inom digital infrastruktur.
DINA ARBETSUPPGIFTER
• Du har first line-ansvar för utvalda kunder
• Du utför grundinstallation av hård- och mjukvara
• Du utför ärendehantering och felsökning tillsammans med kund
• Du är på plats hos kund för att lämna och installera hårdvara
• Du ger rådgivning till kollegor i felsökning- och installationsfrågor
• Du testar och utvärderar kontinuerligt nya program och produkter
• Du gör tekniska utredningar av nya lösningar och paketeringar
• Du arbetar ständigt aktivt med att korta ner felsökningsprocesser
• Du utför kontinuerligt dokumentationsarbete i form av användarmanualer och lathundar
Vill du ha kollegor som inspirerar dig som är bäst på sina respektive specialistområden? Hos oss får du möjlighet hänga med på de nya lösningarna, utvecklas och arbeta med det du vill bli bäst inom. Du kommer att arbeta på ett flexibelt sätt med stort eget ansvar. Varje ny medarbetare på Xenit tar del av vårt karriärprogram där två veckors introduktion ingår samt en individuell karriärplan och styrkort tas fram. På Xenit värdesätter vi kompetensutveckling och utbildning och satsar på att alla medarbetare i vår Servicedesk ska få möjligheten att ta certifieringar och kompetensutvecklas tillsammans med sina kollegor.
FÖRKUNSKAPSKRAV
Relevant eftergymnasial utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom IT
MERITERANDE
• Kunskaper inom automatiserad klienthantering
• Kunskaper inom övervakningsprodukter
• Certifieringar inom relevanta områden
KUNGSTORGET 7
Vi sitter i moderna och centrala lokaler med kraftfulla labbmiljöer, klienter och framförallt anpassade och ergonomiska arbetsplatser. Vi har även vårt eget upplevelserum för Microsofts produkter, tv-spelsrum och lounge. Vi tycker att det är viktigt att träffa sina kollegor varje dag och lära av varandra genom kunskapsutbyte och mentorskap. Till skillnad från många andra konsultbolag utgår vi från vårt kontor på Kungstorget 7 där vi arbetar majoriteten av vår tid. Varje vecka har vi till exempel Tips&Trix med våra anställda där vi delar med oss om våra specialistkunskaper, varje månad har vi afterwork på kontoret och däremellan gör vi mycket annat kul tillsammans!
Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi önskar tillsätta tjänsten i början av september 2017.
Publiceringsdatum2017-06-09ErsättningVi har ett väldigt fint förmånspaket för våra anställda som vi gärna berättar mer om under ett första möte.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagXenit AB
AdressXenit AB
Kungstorget 7
41117 Göteborg
KontorsadressKungstorget 7
Jobbnummer 3547764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.