Junior Projektkoordinator till storbank
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-09-28FöretagetNu söker en av Sveriges storbanker en driven och ambitiös Projektkoordinator för att stötta upp ett av teamen inom Anti Money Laundring (AML) Solutions. Vår kund är en stor finanskoncern och ledande bland företagskunder och institutionella kunder, samt privatkunder. Vill du bli en del av en ambitiös företagskultur och en organisation i framkant? Då är det här en chans för dig!
Om tjänstenAML Solution består av två team där du som Projektkoordinator kommer att tillhöra Product management and support. I dag består teamet av 11 personer som bland annat arbetar med att hantera förändringar samt med optimering av deras Financial Anti-Crime Platform (FACP), detta i ett nära samarbete med t.ex. IT-leverantörer. Nu är teamet i behov av en Projektkoordinator som stöttar upp i deras dagliga arbete, främst vid koordinering av möten. Dessa möten kommer att hanteras som olika pojekt och din roll blir att koordinera dessa. Detta innebär att du bland annat förbereder inför möten, går igenom actionpoints samt uppföljningar, bland annat med aktuella beslutsfattare. Förutom kollegor internt så kommer även att externa parter att medverka vid mötena. Det kan även tillkomma projekt där du får se över olika delar inom teamet för att t.ex. förbättra teamets supportfunktion mot kunder.
Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in på en stor och inflytelserik storbank. Om du är i början av din karriär och trivs i en ambitös miljö där du får möjlighet att utvecklas så bör du söka tjänsten redan i dag!
KvalifikationerFör aktuell roll har du en eftergymnasial utbildning, inriktning ekonomi. Du bör ha någon typ av erfarenhet från t.ex. bank- och finans. Du har även god systemerfarenhet, och bör ha ett intresse i detta. Du hanterar även svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Rollen ställer även höga krav på personlighet där vi fokuserar på noggrannhet, flexibilitet, initiativförmåga samt hög arbetskapacitet och ett driv att lära sig. För att passa in i rollen är du en självgående person som trivs i ett högpresterande klimat.
Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. Detta är en heltidstjänst, kontorstider och uppdraget pågår i 6 månader med goda möjligheter till förlängning, start så snart det är möjligt.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Hanna Larsson via
rekrytering@hero.seVi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Larsson
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2451059
Observera att sista ansökningsdag har passerat.