Junior inköpskoordinator till Byggmax
Katarina Bjernefalk / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katarina Bjernefalk i Stockholm,
Gävle eller i
hela Sverige Arbetsbeskrivning
Är du en kommunikativ administratör med sinne för ordning och struktur? Se hit!
Som inköpskoordinator hos Byggmax kommer du säkerställa att inköpsavdelningen levererar rätt kvalitet till resten av organisationen och även jobba mot externa leveratörer för att vi ska få rätt kvalitet till oss. Du kommer vara ett administrativt stöd i de förändringar som sker på inköpsavdelningen och arbeta med implementation av dem i olika system.
Arbetsuppgifterna innefattar:
• Administration av artiklar
• Avtalshantering
• Pris- och avvikelse hantering / attestering (inköps- och försäljningspris)
• Deltagande i avdelning- och företagsgemensamma projekt
• Säkerställande av leveranskvalitet till interna kunder
Arbetets omfattning
Heltid, start så snart som möjligt.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månader provanställning. Detta är en direktrekrytering, vilket betyder att anställningen sker direkt hos Byggmax.
Arbetet kommer utföras på Byggmax huvudkontor i Solna, T-Västra skogen.
Kundföretaget
Byggmax säljer byggvaror av hög kvalitet till ständigt låga priser. Vi har idag 126 butiker och koncernen hade 2016 en omsättning på 5,2 miljarder kronor. Vi har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och har gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Vi är en ung organisation med positiv framåtanda. Byggmax har förvärvat Buildor AB samt Skånska Byggvaror i slutet av 2015 respektive början av 2016.
Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en administrativ roll där du arbetat i affärssystem, med fördel inom retail. Meriterande om du arbetat i affärssystemet IFS innan och har goda kunskaper i databearbetning i Excel. Utöver detta är det meriterande om du har relevant eftergymnasial utbildning från universitet eller högskola.
Då Byggmax är en nordisk byggvaruhandel ser vi att du besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Språkkunskaper i finska, norska och polska är ett plus.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du är en strukturerad och noggrann person som gärna jobbar självständigt. Vidare är du kommunikativt lagd och känner dig bekväm med att ge konstruktiv kritik till kollegor då tillfälle kräver det. Du trivs i en arbetsmiljö som kännetecknas av prestigelöshet, lagarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra, där även du förväntas bidra.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-07-17ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-17
Ange följande referens när du ansöker: 7492
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatarina Bjernefalk
katarina.bjernefalk@magna.se 070 512 49 15
FöretagKatarina Bjernefalk
AdressKatarina Bjernefalk
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
Jobbnummer 3606715
Observera att sista ansökningsdag har passerat.