Junior HR-Konsult
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
HR-enheten ligger organiserat inom Kommunstyrelseförvaltningen och består av 10 medarbetare.
Publiceringsdatum2013-03-19ArbetsuppgifterSom junior HR-konsult arbetar du med HR-arbete i det breda perspektivet. HR-konsulterna har som främsta uppgift att ge stöd och service till kommunens alla chefer i en mängd olika frågor som ingår i kompetensförsörjningsprocessen, från kompetensbaserad rekrytering, introduktion, lönesättning, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, avtalstolkning/ arbetsrättslig rådgivning till avslut. I uppdraget ingår också att anordna utbildningar och själv utbilda kommunens chefer, t ex användarutbildningar i olika personaladministrativa system.
I rollen som junior HR-konsult ingår en hel del övriga administrativa uppgifter, alltifrån posthantering, dokumenthantering, fakturahantering, till att arbeta fram smidiga rutiner inom det personaladministrativa området.
KvalifikationerDu ska ha personalvetarexamen eller motsvarande med beteendevetenskap, arbetsrätt och ekonomi. Din erfarenhet kan du skaffa hos oss, det viktiga är att du är intresserad, engagerad och nyfiken.
Du är en van IT-användare som har lätt att ta till dig kunskap om olika stödverktyg i HR-arbetet och i senare skede har lika lätt att föra dina kunskaper vidare till användare i verksamheten. Du bör också vara en god skribent eftersom du bl a kommer att fungera som sekreterare och protokollförare i olika sammanhang.
Viktiga personliga förmågor är att vara serviceinriktad, strukturerad och uthållig. Du behöver också vara duktig på muntlig kommunikation och ha en mycket god förmåga att samverka med andra.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med en provanställning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-08
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A321330
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Beijer, Personalchef 08-532 598 00
margareta.beijer@salem.seFöretagSalems kommun
AdressSalems kommun
Säby Torg 16
14480 Rönninge
Jobbnummer 1497602
Observera att sista ansökningsdag har passerat.