Junior Controller till expansivt IT-företag

Randstad AB Office Management / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Office Management i Stockholm

Vi ger våra kunder tid över till annat

Office Managements hemlighet är kombinationen av drivna människor och en total kundfokus. Tanken är enkel, vi vill få våra kunders organisationer att fungera på sin mest optimala nivå. Vi lever efter "We make your business work everyday" och vill att våra kunder ska kunna fokusera på det de gör bäst.

Därför har vi under åren expanderat till den grad att vi kan erbjuda våra kunder allt, oavsett vilken del och funktion av kontoret det gäller. Genom att erbjuda bättre integrerade lösningar så ger vi kunden tid och resurser som kan läggas på kärnverksamheten.

Den största framgångsfaktorn för oss är våra anställda, som alla fokuserar på att leverera den bästa lösningen för våra kunder. Från att ha varit ett litet dedikerat team är vi idag över 300 anställda med säljare, administration, support-personal och allt mitt i mellan. Vi har alltid värdesatt kompetensen som våra medarbetare innehar och har därför en hög lägstanivå, vare sig det är vår produktsupport eller rådgivning inför ett nytt köp.

Med kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Helsingborg och Malmö kan vi täcka hela Sverige men vi har även tagit oss in i Norden med vår organisation i Oslo.

Nu söker vi en driven junior controller som har rätt inställning och personlighet. Är du positiv, analytisk och stresstålig? Då kommer du att trivas i ett dynamiskt bolag i en viktig och spännande roll.

Som Controller kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom ekonomiområdet i ett nära samarbete med dina kollegor. Då rollen är ny inom affärsområdet får du möjlighet att strukturera upp arbetet och till viss del vara med och skapa dina egna arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera till ansvarig för Affärsområdet på sikt kommer du att rapportera till Koncerncontroller. Din arbetsplats kommer att vara belägen i Kista.

 I dina ansvarsområden ingår att driva budget- och prognosprocesserna för affärsområdet.  Sammanställning av kvartalsprognoser för sälj och service.  Avtalshantering, fakturering, kundreskontra, rapportering och uppföljning.

Tjänsten erbjuder stimulerande arbetsuppgifter i ett företag under expansion.

Publiceringsdatum
2015-01-16

Kvalifikationer
Du som söker är akademiskt utbildad inom ekonomi. Det är meriterande om du har 2-3 års erfarenhet av redovisning gärna från ett mindre bolag där man haft ett övergripande ansvar inom ekonomi. Erfarenhet av arbete som controller är meriterande.

God datavana är ett krav, där Du bör ha kunskaper i Officepaketet. Har Du tidigare arbetat i program som Winserv och Visma är det mycket meriterande. Om du har ett teknikintresse är det en fördel.

Vi söker dig som är energisk, flexibel med en positiv inställning. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och tycker du om att arbeta både med och genom andra människor. Du tvekar inte att ta steget ut i organisationen och skapa de kontaktytor som krävs för att få ett gott resultat.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansiv och lönsam koncern.

Vi kan erbjuda dig en arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet. Vi erbjuder vår personal alltifrån fredagsfrukost, kickoffer, fester, friskvårdsbidrag, Rikslunchkort och framförallt Sveriges härligaste kollegor!

Då vi arbetar för en rökfri arbetsmiljö söker vi dessutom dig som är icke-rökare.

Tillträde till tjänsten sker så snart som möjligt.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.  I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Carin Wall, Rekryteringskonsult, på telefon 072 988 90 07.

 Vi ser fram emot din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid Omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Wall +46 0729889007

Företag
Randstad AB Office Management

Adress
Randstad AB Office Management
Box 17193
10462 Stockholm

Kontorsadress
Ringvägen 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2131620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Office Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Office Management: