Jr administratör till viktig servicefunktion

Perido Skills AB / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Borlänge, Falun, Leksand, Hedemora, Ludvika eller i hela Sverige

Är du i början av din karriär och söker ett uppdrag där du får visa upp dina administrativa färdigheter och få värdefulla erfarenheter inför framtiden? Skulle du säga att du är en noggrann person som tycker om att ha mycket kontakt med andra människor i ditt dagliga arbete? Då kanske det här är tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2016-06-03

Beskrivning
Perido söker en glad och social person till en tjänst som jr administratör till vår kund. Kunden är en statlig myndighet med en handfull regionkontor och ett flertal mindre kontor över hela landet som sysselsätter flera tusen personer. Just denna tjänst är placerad i Borlänge.

I denna roll kommer du få chansen att glänsa med din flexibla och sociala sida då du har möjligheten att bli upplärd i administrativa arbetsmoment och processer. Ditt övergripande uppdrag är att registrera och hantera inkommande handlingar enligt gällande lagstiftning och regler för att säkerställa att myndigheten uppfyller sina skyldigheter som en offentlig aktör. Exempel på uppgifter är postöppning och att förbereda den inför skanning, registrering av inkommande handlingar samt fördelning av dessa till handläggare, avsluta ärenden och återkoppla till kund, genomförande av en första sekretessprövning med mera. I tjänsten kommer du ha mycket kontakt med både allmänhet, massmedia och medarbetare i samband med utlämnandet av allmänna handlingar och kan ibland fungera som stöd och rådgivare.

För att trivas med arbetet är du strukturerad och har god initiativförmåga. Du har lätt för att sätta dig in i nya sammanhang och skaffa dig överblick över given situation. Vidare ser du dig gärna i roller av servicekaraktär där du både får hjälpa andra samt dela med dig av dina kunskaper.

Är det här uppdraget för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Uttrycker dig väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av diarieföring
• Erfarenhet av digital ärendehantering

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2018-02-28 med möjlighet till förlängning. Tillträde 2016-07-01.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13706MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
13706MT

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 13706
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2888552

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: