Journey Manager

E.ON Försäljning Sverige AB / Organisationsutvecklarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Försäljning Sverige AB i Malmö, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

Gruppen Customer Relationship Management (CRM) är en del av avdelningen verksamhetsutveckling på E.ON Försäljning. Gruppen ansvarar för utveckling av kundinteraktion och har övergripande ansvar för processarbetet. CRM arbetar med utveckling och implementering av kundupplevelser med syfte att öka lönsamhet inom energi och energilösningar mot hela vårt kundspektrum, det vill säga både mot stora företagskunder och privatkunder.

I rollen som Journey Manager stöttar du kundreseägaren i frågor rörande hur problem inom kundresan skall hanteras samt att du undersöker och presenterar orsakssamband tillsammans med Performance Manager. Du kommer att ta fram förändringsförslag tillsammans med kundreseägare då kundresan kräver omdesign samt säkerställa att dessa leder till en förbättrad kundrelation samtidigt som de skapar förutsättningar för att nå visioner och affärsmål. Du kommer att driva förändringen genom att presentera och motivera förändringsbehov och planer för kundresan mot beslutsfattare och andra intressenter. I rollen ingår det också att agera diskussionspartner i frågor runt kundinteraktion mot övriga delar av företaget med hjälp av god förståelse för både E.ONs affärer och visioner samt kunskap kring kundcentrering och kundinteraktion. En viktig del i rollen är att vara sammanhållande för NPS (kundnöjdhet) inom E.ON Försäljning.

Du kommer att projektleda utvecklingsprojekt för kundresor från start till slut där tonvikten kommer att ligga vid att implementera färdigdesignad resa, i form av att samordna och leda olika projektdelar så som Marknad, Sälj, IT, Process eller Kundtjänst.
En viktig del av arbetet är att säkerställa att implementering är i linje med kundbehovet och säkra att uppsatta målsättningar möts. Som Journey Manager kommer du vara kundens röst i organisationen och våga ta kundperspektivet och påpeka kundbehov i olika diskussioner och forum. I rollen kommer du bygga starka relationer med kundrese- och aktivitetsägare för att främja lyckade implementationer och fruktbart samarbete runt kundresor i drift.

Publiceringsdatum
2016-01-05

Kvalifikationer
Senior kunskap inom kundinteraktion (Utveckling och/eller implementering av kundresor).
Dokumenterad erfarenhet inom projektledning.
Erfarenhet inom processbaserat arbetssätt.
Minst 3-årig högskoleutbildning.
Tala och skriva flytande engelska och svenska.
Erfarenhet inom Adobe Campaign

Dina personliga egenskaper
Du ska kunna nå fram med ditt budskap i både tal och skrift till beslutsfattare genom hela organisationen. Du ska ha en stark förmåga att bygga nya relationer samt bibehålla existerande. Du är prestiglös som person och skapar alltid lyckade samarbeten. Du ska ha ett positivt synsätt och inte vara rädd för utmaningar, du tar egna initiativ med ett tydligt driv och engagemang. Att driva förändring och hantera människor är naturligt för dig. Du har stor erfarenhet av att driva och genomföra lyckade projekt där flera intressenter av olika karaktär medverkar. Du har en stark analytisk förmåga som gör att du kan ta till dig komplex information för att lösa problem och presentera orsakssamband. Du motiveras av kundorientering och är kundens röst i alla sammanhang.

Urval sker löpande.

För frågor till våra fackliga representanter, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen,+ 46 705 259188
Daniel Persson, Akademikerna, +46 708 235223
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Vänligen ansök via eon.se/jobb

Företag
E.ON Försäljning Sverige AB

Adress
E.ON Försäljning Sverige AB
Carl Gustafs väg 4
20509 Malmö

Jobbnummer
2603903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Försäljning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Försäljning Sverige AB: