Jourledare till Trygghetsjouren

Göteborgs kommun / Socialsekreterarjobb / Göteborg
2022-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jourledare till Trygghetsjouren" (publicerad 2023-07-03) ⬅️


Visa alla socialsekreterarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Orust eller i hela Sverige

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-12-01

Arbetsuppgifter
Trygghetsjourens tre huvuduppdrag är att arbetsleda på jourtid, ge akut bistånd enligt SoL och att ta emot larmsamtal från trygghetstelefoner i hemmet, cirka 11 000 trygghetstelefoner är anslutna. Vi utför också tillsyner via trygghetskamera.

Vi har cirka 45 anställda som tekniker, larmoperatörer, chefer och jourledare. Målgruppen för vår verksamhet är äldre samt personer med psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.

Trygghetsjourens mål är att ge trygghet i hemmet utifrån den enskildes behov och önskningar och vi ställer höga krav på att vårt arbete utförs med kvalité.

Som jourledare varierar dina arbetsuppgifter mellan att ta emot larm, göra tillsyn via kamera, akut biståndsbedömning och arbetsledning. I dessa arbetsuppgifter ingår dokumentation och administrativa uppgifter.

Arbetstiden är förlagd från klockan 6.45 till 22 på kvällen under veckans alla dagar. Vi arbetar med individuella schema i TimeCare. Det är en tillsvidare anställning på 75 procent.

Kvalifikationer
Socionomutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav för tjänsten. Det är även ett krav att du har god förmåga att utrycka dig i tal och skrift samt har datorvana.

Erfarenhet av biståndshandläggning är meriterande samt att ha goda kunskaper om gällande lagstiftning. Eftersom arbetet innebär att du behöver vara bra på struktur och planering och du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget så är det även meriterande om du har tidigare erfarenhet av att vara chef eller ledare.

I tjänsten tar du ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Det är viktigt att ha ett respektfullt och hänsynsfullt bemötande mot alla du möter i din yrkesroll. Att utgå ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet är en självklarhet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Vi efterfrågar en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du kan genom övertygande argument tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

Arbetet innebär att du bör kunna arbeta effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C114647".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Daniel Falkemo
daniel.falkemo@aldrevardomsorg.goteborg.se
031-3658586

Jobbnummer
7219732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: