Jobba som sjuksköterska hos oss på akuten!
Västra Götalandsregionen / Sjuksköterskejobb / Alingsås
2021-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jobba som sjuksköterska hos oss på akuten!" (publicerad 2023-04-18) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Alingsås,
Ale,
Vårgårda,
Lerum,
Bollebygd eller i
hela Sverige Sjukhusen i väster är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen och består av fyra sjukhus - Alingsås lasarett, Angereds Närsjukhus, Frölunda Specialistsjukhus och Kungälvs sjukhus. Vi ansvarar också för uppbyggnad och drift av Högsbo specialistsjukhus. Cirka 3000 medarbetare arbetar varje dag hos oss för att ge en god och säker specialistsjukvård av högsta kvalitet. Sjukhusen i väster har en budgetomslutning på cirka 2815 mnkr.
Vi söker dig som vill göra skillnad för andra!
Akutmottagningen har idag ca 45 medarbetare.
Vi tar emot akutfall inom kirurgi, ortopedi och internmedicin under akutmottagningens öppettider mellan kl. 08-21 veckans alla dagar. Inom kirurgi och ortopedi tar vi även emot barn. Akutmottagningen har årligen ca 22 000 akutbesök. Nu söker vi en legitimerad sjuksköterska som vill komplettera vårt team.
Publiceringsdatum2021-05-11Dina arbetsuppgifterSom akutsjuksköterska hos oss ingår du i tvärprofessionella team tillsammans med läkare och undersköterskor i det akuta omhändertagande av patienter med medicinsk, kirurgisk/ortopedisk och allmänmedicinsk karaktär. Du utvecklas kontinuerligt genom att arbeta på olika positioner på mottagningen, till exempel som patientansvarig eller ansvara för larm. Arbetet är omväxlande, utmanande och stimulerande.
KvalifikationerDu är legitimerad sjuksköterska och har minst ett års erfarenhet som sjuksköterska, gärna flera. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård.
Vi söker dig som stimuleras av tempoväxlingar i arbetet och som drivs av att arbeta i en utvecklande miljö. Du vill bidra till att kontinuerligt förbättra det akuta omhändertagandet för våra patienter och ditt synsätt präglas av omtanke om människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där förmågan att arbeta i tvärprofessionellt team och flexibilitet är viktiga egenskaper.
AnställningsvillkorTjänstgöring dygnets alla timmar. Du har möjlighet att påverka ditt schema utifrån en individuell schemaplanering.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning, månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/2724".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sjukhusen i väster, Akutmottagning, Alingsås lasarett
Jobbnummer 5728182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.