Jobba som campaign manager för en internationell e-handel!

New Terms AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2024-10-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Jobba som campaign manager för en internationell e-handel!" (sökbar t.o.m. 2025-01-09) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos New Terms AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

En internationell e-handel i Stockholm söker en dedikerad campaign manager! Har du jobbat strategiskt och operativt med att planera, utföra och lansera framgångsrika kampanjer så vill vi höra mer från dig!

Om uppdragsgivaren
Våra kunder är framåttänkande företag inom e-handelssektorn som förstår vikten av rätt kompetens för att driva sin digitala tillväxt. De söker inte bara kandidater med expertis inom e-handel utan också kreativa problemlösare som kan anpassa sig till en ständigt föränderlig marknad. Hos våra uppdragsgivare hittar du de senaste sortimenten inom bland annat outdoor, inredning, skönhet samt sport- och livsstil - alla med en gemensam ambition att ligga i framkant när det gäller innovation och kundupplevelse!

Om uppdraget
Få möjligheten att jobba som konsult för en e-handel som sträcker sig utanför Sveriges gränser! Vår kund söker efter en idérik och drivande campaign manager som kommer att jobba tillsammans med ett härligt gäng kollegor i Stockholm.
Som campaign manager i detta uppdrag spelar du en mycket viktig roll i hur kunds kampanjer presterar i samtliga kanaler och digitala plattformar. Du ansvarar för att planera, utveckla och genomföra framgångsrika kampanjer från konceptutveckling till lansering. Du blir en drivande kraft i att skapa effektiva kampanjer som riktar sig till rätt målgrupp och upprätthåller ett engagerande och slagkraftigt budskap i samtliga kanaler. En campaign manager spelar en kritisk roll i att öka varumärkets synlighet, främja kundrelationer och driva försäljningstillväxt.

Placering och omfattning
Uppdraget tillsätts omgående och är fortlöpande med en utvärdering efter cirka sex månader. Vi söker en kandidat på heltid som kan arbeta från uppdragsgivarens kontor i Stockholm, med möjlighet till hybridarbete.

Vem är du?
Vi tror att du stimuleras av utmaningar och motiveras av att leverera resultat. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där du kan påverka processer direkt. Vi ser att du har erfarenhet av kampanjplanering inom e-handel, både strategiskt och operativt. I denna roll överser du hela kampanjprocessen och behöver trivas med att hantera flera projekt samtidigt, samarbeta tätt med interna intressenter och jobba projektledande för att möta deadlines. Din framgång i rollen bygger på erfarenhet från olika delar av digital marknadsföring och en förmåga att kombinera dem för att skapa ett komplett kampanjpaket.
Är du även en erfaren MX-förare eller fan av livsstilen? Då är det ett stort plus för oss!

Arbetsuppgifter innefattar
Kreativt utveckla, överse och driva kampanjer som är i linje med kundens affärsmål. Detta innefattar marknadsundersökningar, målgruppssegmentering och budgetering.
Genomföra analys och research för att kunna fatta datadrivna beslut och skapa effektiva budskap som når rätt målgrupp.
Ansvara för planering av kampanjkalenderåret och högsäsonger, samt produktion och genomförande av kampanjer i samarbete med produktägare.
Initiera kreativa kampanjidéer med målet att öka varumärkesmedvetenhet, generera leads och främja tillväxt.
Samarbeta nära med interna intressenter (bl.a. frontendutvecklare, copywriters och contentskapare) för att säkerställa att kampanjerna inkluderar rätt varumärken och produkter, samt bibehåller en hög standard på alla digitala plattformar.

Prestandaanalys och optimering:
Analysera kampanjprestanda med hjälp av datainsikter för att förstå konsumentbeteende, preferenser och trender.
Utveckla kampanjstrategier som optimerar innehåll och budskap för att maximera prestanda.
Skapa och leverera detaljerade rapporter om kampanjresultat, där nyckelmetrik som konverteringar, engagemang och ROI spåras.
Genomföra A/B-testning för att identifiera de mest effektiva formaten och budskapen.
Samla in och analysera KPI i kampanjframgång som försäljning, trafik, CTR, CR och bruttovinst för att mäta kampanjens framgång.

Krav och meriter
En avklarad utbildning inom e-commerce, digital marknadsföring eller relevant utbildning/erfarenhet.
Dokumenterad erfarenhet av att planera och utföra framgångsrika marknadsföringskampanjer.
Stark datadriven inställning med analytiska färdigheter.
Förmåga att jobba strukturerat, ha god planeringsförmåga och vara van vid att arbeta mot deadlines.
Erfarenhet av att jobba i CMS- system och analysplattformar.
Stark projektledningsförmåga med förmåga att multitaska och möta strikta deadlines.
Utmärkt kommunikationsförmåga i svenska och engelska.
Erfarenhet av daglig drift av e-handelsverksamhet.
Förmåga att analysera och agera på relevanta KPI:er.
Ladda upp din portfolio och/eller tidigare arbeten till din konsultprofil i Jappa.

Ansökan
För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt!
Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-10-20

• ***************************************************************

Om Jappa
För e-handelsföretag är det inte alltid lätt att hitta rätt kompetens när det behövs som mest. Men med Jappa blir det enkelt. Genom att använda vår plattform kan e-handelsföretag söka bland ett brett utbud av kvalificerade e-handelskonsulter och hitta den perfekta lösningen för sina behov, om det så är långsiktiga eller kortsiktiga uppdrag men också för rekrytering.

Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder konsulter som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivare
New Terms AB (org.nr 556986-8606), https://www.jappa.jobs/

Jobbnummer
8934342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från New Terms AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos New Terms AB: