Jobb som Chefsassistent hos en av våra kunder i Arlandastad
Manpower / Receptionistjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Håbo,
Enköping eller i
hela Sverige Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.
Spännande jobb som Chefsassistent hos en av våra kunder i Arlandastad. Tjänsten startar omgående och pågår i 6 månader med chans till förlängning. Du blir anställd hos Manpower men uthyrd till vår kund.
Uppdraget
Chefsassistentens främsta uppgift är att assistera och underlätta. I uppdraget ingår att planera, förbereda och koordinera samt skapa struktur i vardagen och i det administrativa arbetet. Som chefsassistent arbetar du proaktivt, strukturerat och effektivt, tycker om att ge service, uppmärksammar behov och tar egna initiativ till lösningar för att säkerställa att dagen för den du assisterar flyter så smidigt som möjligt.
I befattningen ingår att samordna möteskalendern avseende såväl interna som externa möten och resor samt att löpande genomföra prioriteringar. Ledningsassistenten sammanställer material, rapporter, aktiviteter/actions och deadlines inför möten och ansvarar för administration av tex fakturor, tidrapporter och reseräkningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samordna agenda/kalender - boka och koordinera interna och externa möten genom att vara kontaktperson för berörda deltagare, boka resor, hotell, lokaler, måltider etc samt säkerställa att material och förberedelser inför möten är framtagna i god tid.
Stödja i hanteringen av mailbox - hantera mailboxen och säkerställa att svar skickas på frågeställningar, inbjudningar etc
Hantera post och telefon - ta hand om post och säkerställa att svar skickas och arkiveras samt svara i fast telefon
Välkomna och hantera besökare vid externa möten
Koordinera ledningsmöten - samla in anmälda punkter till ledningsmöten och upprätta förslag till agenda. Koordinera material till agendan och skicka ut detta en vecka innan mötet. Gå igenom protokoll, samla ihop bilagor och föra in aktiviteter och beslut i respektive logg samt arkivera protokoll. I uppgifterna ingår också att upprätta mötesplan och kallelser för ledningsmöten, koordinera samtliga praktiska detaljer
Koordinera arbetet med fasta externa möten och styrgrupper - Upprätta mötesplan och kontaktperson för externa kontakter och styrgruppers medlemmar. Hantera utskick av agenda och material till Styrgruppsmöten samt utskick av protokoll.
Säkerställa att presentationsmaterial - och annat relevant material är framtaget inför möten och aktiviteter
Ombesörja attester av diverse dokument för hela organisationen
Administrera fakturor i IFS
Administrera attester från direktrapporterande i Heroma (semester, reseräkningar och utlägg)
Administrera utlägg, kreditkortsfakturor och reseräkningar
Kvalifikationer
Vi ser att du har högskoleutbildning eller annan relevant utbildning och har erfarenhet av liknande arbete i komplexa organisationer. Förutom god kunskap i Office-paketet, så är det en fördel om du också har erfarenhet av IFS och Heroma. Du behärskar Svenska och affärsengelska i tal och skrift.
För att passa i rollen som administratör hos oss har du ett administrativt ordningssinne, god samarbetsförmåga samt förmåga att prioritera. Du har även erfarenhet av arbete där en hög grad av service, sekretess, initiativförmåga och personlig mognad krävs. Du känner stolthet över att du kan hålla ordning både på dokument och människor, d v s du är noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du trivs i en föränderlig miljö med att snabbt växla mellan arbetsuppgifter. Är du en fena på administration och samtidigt trivs där det händer så kommer du att trivas hos denna kund.
Vad kan ni erbjuda mig?
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig en bred erfarenhet och stort kontaktnät. Vi hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Hur söker jag jobbet?
Det är enkelt! Klicka på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vi tar inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum så sök redan idag!
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att maila Ghazaleh Köse
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2017-11-22ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-29
Ange följande referens när du ansöker: 34121
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGhazaleh Köse
ghkose@manpower.seFöretagManpower
AdressManpower
19045
19045 0380
KontorsadressArlandastad
Jobbnummer 3817407
Observera att sista ansökningsdag har passerat.