Jensen Söker En Erfaren Löneadministratör

Jensen Education / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jensen Education i Stockholm, Solna, Huddinge, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Är du en person med höga ambitioner? Trivs du med att jobba i team? Prioriterar du din egen hälsa? Då kan JENSEN vara rätt för dig. Vi är ett privatägt utbildningsföretag, med ett tydligt koncept och en stark kultur. Vi tar ett stort ansvar för alla våra 8 000 elever och 600 medarbetare, vår ambition är att varje dag vara Sveriges bästa skola.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att ha arbetat självständigt med lönehantering. Vi har precis flyttat vår lönehantering från konsulter till egen regi med gott resultat och för rätt person goda möjligheter att utveckla arbetssätt och rutiner.

I rollen ingår du i ett team på i nuläget fyra personer som ansvarar för allt inom HR och lön för ca 600 lärare och medarbetare. Du har ett nära samarbete med och rapporterar direkt till HR-chefen vilket ger dig möjlighet att lära dig mer och utvecklas inom HR-området.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Tjänstens placering är vid vårt huvudkontor på Tulegatan i centrala Stockholm med närhet till kommunikationer, butiker, flera trevliga restauranger och gym.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Ditt ansvar kommer främst att vara hela löneprocessen från beredning till utbetalning där tolkning av kollektivavtal, avstämningar, pensioner och kontroll av semesterskuld ingår. Du hanterar även administration inom HR-området såsom utlägg, friskvårdsbidrag, medarbetarstatistik och myndighetsrapporter. En viktig del i arbetet är att utveckla fungerande rutiner och processer tillsammans med dina kollegor. Du agerar som stöd i ovanstående frågor för våra chefer runtom i Sverige.

Publiceringsdatum
2016-11-14

Kvalifikationer
Du har en utbildning inom lön eller ekonomi, har minst tre års erfarenhet som lönespecialist och har mycket goda kunskaper inom hela löneprocessen. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal för lärare och ferielön är meriterande. Vi använder Flex-HRM som lönesystem, har du erfarenhet av Flex är även det ett plus men inte ett krav.

Som person är du positiv, kommunikativ, noggrann och ordningsam. Du har goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system.



Din ansökan
Mer information om vår rekryteringsprocess hittar du på vår hemsida under "Karriär". Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 25 november 2016. Observera att urval sker löpande.

Vill du veta mer om tjänsten och hur det är att jobba hos oss, vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Linda Alm på 073-346 66 88 eller linda.alm@jenseneducation.se

Varmt välkommen med din ansökan!





JENSEN är ett av Sveriges största privata utbildningsföretag med 8000 elever, 600 medarbetare och verksamhet i de flesta större städerna i Sverige. Vårt utbildningskoncept "Träning för verkligheten" genomsyrar allt vi gör. Höga ambitioner, ledarskap och teamkänsla är våra ledord. JENSEN education grundades 1996 av Håkan Jensen, långsiktig och passionerad ägare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
JENSEN education

Adress
JENSEN education
Tulegatan 44
10061 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 44

Jobbnummer
3159420

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jensen Education

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jensen Education: