Jämställdhetsutvecklare
Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Linköping
2018-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Jämställdhetsutvecklare" (publicerad 2018-09-27) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet i Linköping Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.
Du kommer att tillhöra Enheten för social hållbarhet som verkar för att de nationella målen för folkhälsa, jämställdhet, integration och mänskliga rättigheter ska få genomslag i länet. Våra uppdrag handlar bl.a. om mänskliga rättigheter, nationella minoriteter, personligt ombud, föräldraskapsstöd, tidiga insatser under asyltiden, mottagande av nyanlända och ensamkommande barn, jämställdhet, våld i nära relationer, människohandel och prostitution, hedersrelaterat våld och förtryck, förebyggande arbete mot alkohol-, narkotika-, doping och tobak samt alkohol och tobakstillsyn.
Publiceringsdatum2018-03-09ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter blir att främja, utveckla och följa upp myndighetens och länets arbete med jämställdhetsintegrering. Som jämställdhetsutvecklare ska du vara ett kunskapsstöd och arbeta i linje med den nationella och regionala strategin för jämställdhet. Du kommer ansvara för nätverk på området och leda utvecklingsprocesser med olika aktörer såsom kommuner, myndigheter och det civila samhället. En viktig del av arbetet är enhetens och myndighetens tvärsektoriella arbete där jämställdhet ingår. I arbetsuppgifterna ingår att utbilda vår myndighets medarbetare och andra aktörer i jämställdhetsintegrering. Jämställdhetsutvecklaren kommer också att stödja samordningen av insatser avseende mäns våld mot kvinnor, att barn bevittnar våld samt prostitution och människohandel för sexuella ändamål. Arbetet innebär resor inom länet under dagtid.
KvalifikationerVi vill att du har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot jämställdhet/genus, eller annan utbildning vi bedömer som likvärdig. Det är önskvärt att du har kunskap om offentlig förvaltning och om hur jämställdhetsintegrering fungerar. Du ska kunna omsätta teorier till praktisk handling som leder till konkreta resultat, såväl internt som externt. Erfarenhet av processledning och/eller projektarbete är meriterande. Du är en van systemanvändare och kan Officepaketet.
Som person är du öppen, prestigelös, har lätt för att skapa förtroendefulla relationer samt har en förmåga att involvera andra. Ditt arbetssätt kännetecknas av att du är strukturerad, drivande och att du har förmågan att hitta balansen mellan att leverera god kvalitet och att hålla tidsplaner. Genom ditt positiva förhållningssätt och din flexibilitet bidrar du både till en god arbetsmiljö och att arbetsgruppen når sina mål. Du har en förmåga att tänka strategiskt. För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 2750
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Pergelius Thorbjörnsson 010-223 52 80
FöretagLänsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet
AdressLänsstyrelsen Östergötland, Enheten för social hållbarhet
Östgötagatan 3
58186 Linköping
Kontorsadress58186 Linköping
Jobbnummer 4010818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.