IVO söker två erfarna jurister
Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm,
Solna,
Örebro,
Jönköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker två jurister till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för att pröva tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt för vissa delar inom hälso- och sjukvården.
IVO - Inspektionen för vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige.
IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.
IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Publiceringsdatum2018-04-25ArbetsuppgifterDu kommer att ingå i avdelningens juristteam som idag består av fyra jurister. Teamet är placerat vid en av avdelningens fyra enheter. Du kommer att fungera som stöd till avdelningens utredare när det gäller tillämpningen av de regler som styr tillståndsprövning inom avdelningens ansvarsområden.
I detta ligger bland annat att granska beslut att avslå ansökningar om tillstånd. Du deltar också i arbetet med rättsutredningar och remisshantering, ger stöd vid utarbetandet av beslut och andra underlag som tas fram vid avdelningen samt deltar i arbetet med kvalitetssäkring av dessa.
Tillståndsprövningen ska präglas av tydlighet, trovärdighet, integritet, effektivitet och god service samt utgå från den statliga värdegrunden.
Kvalifikationer• Juristexamen (jur. kand.) eller annan juridisk utbildning
Dina personliga egenskaper• God förmåga att arbeta i en konsultativ roll
• Förmåga att under stark tidspress leverera utredningar med hög kvalitet
• Förmåga att snabbt byta fokus
• Hög grad av serviceanda och flexibilitet
• Gott omdöme och självständighet
• Du är en skicklig skribent
Meriterande
• Mycket goda kunskaper i förvaltningsrätt
• Goda kunskaper i förvaltningsprocessrätt
• Goda kunskaper i aktiebolagsrätt
• Goda kunskaper i företagsekonomi
ProfilFör att lyckas i rollen ska du ha en god analytisk förmåga samt kunna granska och analysera på ett objektivt sätt. Du ska kunna prioritera och strukturera arbetsuppgifterna. Du har mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Du ska ha förmåga att hantera dina arbetsuppgifter professionellt och rättssäkert samt kunna tydliggöra och föra ett resonemang så att det blir logiskt och begripligt för såväl allmänhet som professionella intressenter.
Arbetet med juridiskt stöd kräver att du har förmåga att arbeta i grupp och kan kommunicera resultatet av ditt arbete till andra yrkesgrupper. Du har en personlig mognad och klarar av att göra oberoende ställningstaganden och vara trygg i dessa.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig väl både i tal och i skrift. Det är viktigt att du är utvecklingsinriktad då avdelningen är inne i ett förändringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter. Vi strävar efter en sammansättning av medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Den ena tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om sex månader med start så snart som möjligt. Den andra tjänsten avser en visstidsanställning om sex månader med start så snart som möjligt. Tjänsterna avser heltid med placering i Stockholm.
Hur du ansöker
Märk din ansökan med Diarie-nr: 6.1-15403/2018. Sista ansökningsdag är 2018-05-15. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.
För frågor om tjänsten kontakta enhetschef Michael Philipsson, 010-788 50 58. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Ove Bergström, 010-788 58 14.
Fackliga kontaktpersoner är Ulla Koch, SACO, 010-788 51 53, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagInspektionen för vård och omsorg
AdressInspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm
KontorsadressSOLNAVÄGEN 4
Jobbnummer 4106067
Observera att sista ansökningsdag har passerat.