IT-tekniker till supportavdelningen

Lidl Sverige KB / Supportteknikerjobb / Solna
2016-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker till supportavdelningen" (publicerad 2016-09-13) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Lidl
Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna.

Vår IT-avdelning ansvarar för allt systemstöd gentemot huvudkontoret i Solna och våra tre fastighetskontor, närmare 170 butiker samt de två centrallagren i Rosersberg och Halmstad. Detta inkluderar butikssystem såväl som logistik-, ekonomi- och rapporteringssystem. En av IT-avdelningens viktigaste uppgifter är att skapa rätt systemstöd och att få dessa flöden att fungera felfritt ? dygnet runt, alla dagar, hela året. Avdelningen är indelad i tre grupper: drift, support och projekt. Vi söker en driven IT-tekniker till supportavdelningen.

Vad blir dina arbetsuppgifter?
Som IT-tekniker fokuserar du i första hand på 1st-line support där arbetet är inriktat på att lösa serviceärenden och incidenter som inträffar inom hela företaget. Arbetet utförs i samarbete med våra två övriga IT-avdelningar, Lidls internationella support samt med externa leverantörer. Du arbetar med att lösa inkomna ärenden som rapporterats in via telefon, mail eller från någon av våra leverantörer och blir då ofta användarnas första kontakt med IT.

Exempel på arbetsuppgifter som kan förekomma är att självständigt felsöka tekniska problem och hitta lösningar på dessa. Agera dispatcher ta emot felanmälan via mail eller telefon, registrera- och fördela ärenden. Leverera IT-beställningar till användare på huvudkontoret i rätt tid med hög kvalité enligt fastställd SLA. Ha nära kontakt med 2nd line support och övriga IT-avdelningar samt övervaka våra system med målsättning att hitta och åtgärda incidenter innan de uppmärksammats som ett problem för verksamheten

Vilka erfarenheter söker vi?
Du har en IT-utbildning i grunden. Du är praktiskt lagd och har ett tekniskt intresse. Egenskaper som karaktäriserar dig är att du är serviceinriktad, strukturerad, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande är om du har praktisk erfarenhet av arbete med IT-support. Vidare är du en person med hög ambitionsnivå och som trivs med att arbeta självständigt under stort eget ansvar.

Vad kan vi erbjuda dig?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av förtroende, engagemang, glädje och kommunikation. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling.

Vi erbjuder en varierande och kreativ roll i en ung organisation med korta beslutsvägar. Tjänsten är en heltidstjänst med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken som du finner längst ner i annonsen på vår hemsida. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast 12 april 2016. Vid fackliga frågor kontakta Unionens arbetsplatsombud; apo_hk@lidl.se . Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion via vår växel på tfn 08-55 55 70 00.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Publiceringsdatum
2016-03-23

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lidl Sverige KB

Adress
Lidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-5555 7000

Jobbnummer
2742170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: