IT-Tekniker till Servicedesken
Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Örnsköldsvik
2018-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Tekniker till Servicedesken" (publicerad 2019-12-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Örnsköldsvik,
Nordmaling,
Kramfors,
Bjurholm,
Sollefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örnsköldsviks Kommun, Konsult och Serviceförvaltningen i Örnsköldsvik På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Med vår hjälp kan förvaltningarna och de kommunala bolagen koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
IT-enheten tillhör konsult och serviceförvaltningen.
Vi ger support till hela kommunkoncernen, förvaltningarna och de kommunala bolagen. Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och svenskt medborgarskap krävs.
Vi söker dig som vill ge bästa möjliga service och har kunden i fokus!
Publiceringsdatum2018-12-19Dina arbetsuppgifterDitt arbete går ut på att dagligen ta emot de supportärenden som kommer in och prioritera dem. Där det finns möjlighet för dig att agera på ett ärende så gör du det övriga ärenden hänvisar du vidare till dina kollegor. De ärenden som kommer in hanterar du i vårt ärendehanteringssystem Easit.
Du kommer hantera konton och felsökning av hård- och mjukvara, främst inom Windows-miljö. Arbetet sker primärt via telefon och e-post. Till hjälp finns tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och olika fjärrstyrningsverktyg, m.m.
Oavsett ärende bemöter du kunden med högsta kvalité och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på e-post. Vi erbjuder dig ett arbete i en grupp med hög kompetens.
Dina arbetsuppgifter kommer att ge dig möjligheter att lära nya saker likväl som att jobba med regelbundet återkommande uppgifter. Arbetet sker i en intensiv miljö där man löser tekniskt komplicerade problem.
KvalifikationerVi söker dig som i grunden har en utbildning från IT-gymnasium alternativt avslutat en teknisk KY-utbildning.
Du har goda tekniska kunskaper och det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet från att sitta i en Servicedesk, första linje, andra linje eller arbete med IT-support.
Du är analytisk, lösningsorienterad, och pedagogisk. Du har en nyfikenhet och motivation till att kontinuerligt vidareutveckla dina tekniska kunskaper. Du har grundläggande kunskaper inom Windows 7/8 och 10, MS Office samt Active Directory och TCP/IP.
Du talar, läser och skriver svenska och engelska obehindrat.
Du motiveras av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna/kunderna. Du som person är social, hjälpsam och strukturerad. Du är konsultmässig i ditt sätt och har en positiv grundinställning samt att du är bekväm i rollen med att träffa nya människor. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Bifoga CV och personligt brev med din ansökan.
Inspireras av hur det är att bo, leva och verka i Örnsköldsvik
I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast timlön/månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 2018/616
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTonie Hellgren, enhetschef 0660-882 04
FöretagÖrnsköldsviks kommun, Konsult och Serviceförvaltningen
AdressÖrnsköldsviks kommun, Konsult och Serviceförvaltningen
Järnvägsgatan 6
89131 Örnsköldsvik
KontorsadressJärnvägsgatan 6
Jobbnummer 4519747
Observera att sista ansökningsdag har passerat.