IT-tekniker till Servicecenter
Region Örebro län / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och yrken inom områden som administration, fastigheter, IT, medicinsk teknik, kundtjänst, kost, städ, transport och logistik. Regionservice präglas av stort engagemang för service, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. Våra 850 medarbetare är vår främsta tillgång för att göra ett gott arbete med kunden i fokus.
Servicecenter finns till för Regionens interna användare. Där har vi samlat support, felanmälningar och beställningar i en gemensam organisation. Servicecenter ger kunderna en tydlig och enkel väg in till Regionservice.
Som medarbetare i gruppen IT- och systemsupport med inriktning mot teamet för IT och telefoni kommer du att ha en viktig roll i mötet med våra kunder både via telefon och när kunder besöker Servicecentret.
Publiceringsdatum2016-12-29Dina arbetsuppgifterTeamet IT och telefoni, som utgör en andra linjes support i Servicecentret, hanterar felanmälningar, beställningar och frågor från alla verksamheter inom Region Örebro län. Arbetet innebär i första hand att hjälpa våra kunder via telefon men innefattar även att ta emot och hjälpa besökare till Servicecentret.
När våra kunder ringer så kommer en första linje att ta emot samtalet och hjälpa till med en begränsad mängd frågor och slussa övriga samtal vidare till den andra linjen. Ärenden som inte lösas av den andra linjen läggs vidare till bakomliggande organisation inom Regionservice som utgör tredje linjens support.
Du kommer alternera enligt ett schema som både innebär att ta emot samtal i telefon och att arbeta med ärenden som inte lösts direkt vilket gör att man får en variation av arbetsuppgifterna. Vi har ett ärendesystem där vi registrerar och hanterar alla ärenden och åtgärder enligt rutiner och processer baserade på ITIL.
KvalifikationerDu bör ha lägst gymnasial utbildning med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha minst 1 års arbetserfarenhet som IT-tekniker eller motsvarande med goda kunskaper inom Windows 7, MS Office, nätverk, mobila enheter och kringutrustning som t.ex. skrivare i företagsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av användaradministration i Active Directory och MS Exchange 2010.
Då stor del av arbetet innebär att ge support via telefon bör du ha vana från denna typ av support och ha en god pedagogisk förmåga. Du trivs med kundkontakter, är serviceinriktad och kan ge ett professionellt bemötande till våra användare.
Vi fäster stor vikt vid din sociala kompetens, din samarbetsförmåga och din förmåga att även arbeta självständigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi ser gärna att du är driven och har viljan att utveckla både dig själv och tar initiativ i interna förbättringsarbeten. Du är intresserad av utveckling inom IT- och telefoniområdet, följer trender och håller dig uppdaterad inom dina kunskapsområden.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat t o m 2017-08-31 Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-13
Ange följande referens när du ansöker: Rs:2016:96
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristiansen, Martin 019-6026090
FöretagRegion Örebro län
AdressRegion Örebro län
Box 1613
70116 Örebro
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3238511
Observera att sista ansökningsdag har passerat.