IT-tekniker till IT supporten

Region Halland, IT Servicedesk / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Kungsbacka, Varberg, Halmstad eller i hela Sverige

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kunskap, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

IT-avdelningen består av ca 80 medarbetare fördelade på fyra enheter

Publiceringsdatum
2014-07-29

Arbetsuppgifter
IT support till personal inom Region Halland och vårdgivare som är anslutna enligt vårdval Halland. Arbetet är väldig brett och varierande. Främst jobbar vi med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. Vår miljö är baserad på Windows 7.
Vikariatet gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka, servicedesken har öppet mellan 7-17 så arbetstiderna kan variera under veckan.
• Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - Vår servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Du kommer att ingå i en avdelning där kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Kvalifikationer
• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus är meriterande

Arbetslivserfarenhet
• Arbete med likande uppgifter är meriterande

Dina personliga egenskaper
• Lösnings fokuserad
• Ett gott kundbemötande

Språkkunskaper

• God kommunikativ förmåga i svenska språket tal och skrift

Datorkunskaper

• Teknik och datorintresse
• Kunskap om Windows och MS Office miljö är meriterande
• Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande

Körkortskrav

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: vikariat . 2014-09-01 - 2015-03-31.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-12
Ange följande referens när du ansöker: RGS 18/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magnus Åberg avdelningschef 073 805 15 20

Facklig kontakt
Mattias Svensson SACO 0340-48 13 65

Företag
Region Halland, IT Servicedesk

Adress
Region Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD

Kontorsadress
30185 Halmstad

Jobbnummer
1947639

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, IT Servicedesk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, IT Servicedesk: