IT-tekniker till IT supporten
Region Halland, IT Servicedesk / Supportteknikerjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Kungsbacka,
Mölndal,
Göteborg,
Härryda,
Partille eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Halland, IT Servicedesk i Kungsbacka,
Varberg,
Halmstad eller i
hela Sverige Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken - alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas "Vi KAN", där K står för kunskap, A för ansvar och N för nytänkande - ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Regionservice levererar servicetjänster till Region Hallands kärnverksamheter. Medarbetarna utför tjänster inom serviceområdena teknik, fastigheter, kost, städ, vaktmästeri, logistik, administration, kurs & konferens, upphandling, intranät, kommunikation och it/tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.
IT-avdelningen består av ca 80 medarbetare fördelade på fyra enheter
Publiceringsdatum2014-07-29ArbetsuppgifterIT support till personal inom Region Halland och vårdgivare som är anslutna enligt vårdval Halland. Arbetet är väldig brett och varierande. Främst jobbar vi med support i direkt kontakt med kund över telefon eller via ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus. Vår miljö är baserad på Windows 7.
Vikariatet gäller heltid dvs. 40 timmar/vecka, servicedesken har öppet mellan 7-17 så arbetstiderna kan variera under veckan.
• Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
• Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
• Lösningsgrupp - Vår servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
Du kommer att ingå i en avdelning där kunskap och ett gott bemötande står i centrum.
Kvalifikationer• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus är meriterande
Arbetslivserfarenhet
• Arbete med likande uppgifter är meriterande
Dina personliga egenskaper• Lösnings fokuserad
• Ett gott kundbemötande
Språkkunskaper
• God kommunikativ förmåga i svenska språket tal och skrift
Datorkunskaper
• Teknik och datorintresse
• Kunskap om Windows och MS Office miljö är meriterande
• Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande
Körkortskrav
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: vikariat . 2014-09-01 - 2015-03-31.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-12
Ange följande referens när du ansöker: RGS 18/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Åberg avdelningschef 073 805 15 20
Facklig kontaktMattias Svensson SACO 0340-48 13 65
FöretagRegion Halland, IT Servicedesk
AdressRegion Halland, IT Servicedesk
Box 517
30180 HALMSTAD
Kontorsadress30185 Halmstad
Jobbnummer 1947639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.