IT-tekniker/supporttekniker med det lilla extra

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2015-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-tekniker/supporttekniker med det lilla extra" (publicerad 2016-02-03) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

En av våra stora kunder söker nu en duktig IT-tekniker/supporttekniker till en av sina interna enheter. Detta är rätt utmaning för dig som brinner för tekniska lösningar och som dessutom vågar sig på att serva VIP-kunder och högre chefer!

Uppdraget är på heltid, dagtid och kontorstimmar (visst utrymme för flextider). Det är en långsiktig utmaning utan slutdatum och för rätt person kan uppdraget sträcka sig under flera år.

Hur ser din arbetsdag ut?

Som IT-tekniker/supporttekniker kommer du att arbeta på företagets huvudkontor i norra Göteborg. De kunder du kommer att möta kan både vara högre chefer och viktiga kunder som är på besök. Som tekniker kommer du att arbeta direkt på plats och hantera supportärenden på flera olika nivåer (framför allt 2:nd line nivå). Den här rollen ställer riktigt därför höga krav på service, smidighet och ansvar.

Som tekniker har du ansvar för alla supportärenden på plats, inklusive HW-utrustning och förråd. Du förväntas inte kunna allt, men när du behöver hjälp så gäller det att dra i trådar och se till att ta reda på hur du bäst kan lösa problemet. Det är mycket fix och tricks i  den här rollen med en stor portion detektivarbete.

De ärenden du kommer hantera ligger ofta på en ganska "praktisk" nivå, såsom att se till att konferensrummen är fullt utrustade med sladdar och nätverksuppkoppling inför större möten. Du kommer även att beställa in nya datorer och telefoner, hitta lösningar vid problem med mjukvaruapplikationer, söka svar vid inlogg och lösenordsbyten etc. Kort sagt, din vardag kan bestå av både stort och smått.

Din stora utmaning ligger också in att du kommer att jobba ganska ensam i den här rollen, stor vikt ligger vid att kommunicera med cheferna på rätt sätt och vid problem ta hjälp av kollegor på andra kontor (i bakgrunden). Det gäller också att kunna prioritera, kommer det ett akut ärende så handlar det om att direkt försöka hitta en lösning och Google kommer vara ditt främsta verktyg.

Vem trivs här?
Här söker vi en skicklig allround IT-tekniker med mycket goda kunskaper i tekniska lösningar generelllt. Du känner dig hemma i både Windows-plattformarna och Office-paketet. Outlook, ärendehanteringssystem och allmän kunskap kring hårdvara är en förutsättning. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av en liknande roll men det viktigaste för den här rollen är din personlighet. Här är det höga krav på service, smidighet och flexibilitet. Kreativitet är nyckelord; det gäller att snabbt hitta lösningar och våga testa sig fram.

Har du tidigare arbetat mot högre chefer i en serviceroll så är detta mycket meriterande men inget krav. Fördel också om du har erfarenhet av att arbeta utomlands då många av de kunder/besökare du kommer möta är engelsktalande. Ditt dagliga arbetsspråk är svenska men du kommer ofta även behöva hantera frågor på engelska, varför det är viktigt att du känner dig trygg i det språket.

Vad erbjuder vi?
Tjänsten avser en anställning i vår konsultverksamhet, den är på heltid och avser en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Adecco IT & Engineering är ett affärsområde med allt ifrån IT-specialister, tekniska administratörer, systemarkitekter, seniora projektledare, servicetekniker och ingenjörer m fl. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Adecco IT & Engineering kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid) och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida via länken/formuläret nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-10-06

Ersättning
Enligt ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Barle, Kontorschef martin.barle@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2464784

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: