It-tekniker; Stockholms stad

Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Utbildningsförvaltningen i Stockholm, Sundbyberg, Linköping, Haninge, Trollhättan eller i hela Sverige

Stockholms Stad
117 Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningen är Stockholm Stads största förvaltning. Förvaltningen ansvarar för kommunala grundskolan, gymnasieskolan och vuxenutbildningen. Vi är totalt 16000 anställda och våra skolor har 120 000 elever fördelade på 170 skolor. Utbildningsförvaltningen har ett ständigt krav på förbättringar och effektivisering gällande IT, vår ambition är att förvaltningens personal och elever skall ha en väl fungerande IT-miljö.

Utbildningsförvaltningen behöver förstärka sin IT-organisation, och söker nu personal till vår Helpdesk-/ServiceDesk.

Arbetet innebär att via telefon, mail- och ärendehanteringssystem ta emot, analysera, lösa eller eskalera olika användarproblem. Typen av problem kan variera alltifrån enkel lösenordshantering till mer tekniskt komplexa frågeställningar.

Publiceringsdatum
2008-02-04

Dina arbetsuppgifter
Du är kundens första kontakt och ger support till användare via telefon och e-mail. Dina uppgifter blir att registrera i vårt ärendehanteringssystem, lösa problem av varierande svårighetsgrad, dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet. Exempel på arbetsuppgifter är:

• Felsökning på klienter och fjärrstyrning av användares datorer när det gäller PC, nätverk och applikationer
• Dokumentera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet
• Support rörande bastjänster t ex MS Office, Groupwise och koncerngemensamma applikationer
• Kontoadministration
• Inköpshantering av PC och övrig IT-utrustning
• Stödja, underhålla och installera datorer (bärbara och stationära), skrivare
• Övrig IT-support

Kvalifikationer
Minst ettårig eftergymnasial utbildning gärna inom kommunikation eller IT
Minst ha 2 års erfarenhet som IT-tekniker
God kunskap om Novell, användaradministration. Certifierad CNA.
God kunskap om hårdvara (PC) och nätverk (LAN) TCP/IP.
Kunskap om MS Office XP.
Goda kunskaper om nätverk.
Erfarenhet av telefonsupport, ärendehanteringssystem och remoteverktyg.
Språkkunskaper i engelska och svenska:
det är viktigt att du har en god verbal och skriftlig förmåga i ovanstående språk.
Dokumenterad servicevana.
Körkort B.

Vi ser att du är en god lagspelare samtidigt som du är bra på att arbeta självständigt. Vidare är du kundorienterad, noggrann och har en positiv attityd till ditt arbete. Du är analytisk och har lätt för att lära.

Tjänsten är tidsbegränsad till minst sex månader, med möjlighet till förlängning.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Else-Marie Karlsson,08-508 33 713

Mariella Ballardini, 08-508 33 909
Thomas Kjell, 08-508 33 792
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningstyp/arbetstider
Heltid
2008-07-31

Så ansöker du
Ansökan skickas till:

Registrator, Utbildningsförvaltningen
Box 22049
104 22 Stockholm

Sista ansökningsdag 2008-02-25
Ange följande referens när du ansöker: 08-211/332
Vi tar emot ansökan via epost: registrator@utbildning.stockholm.se

Företag
Stockholms stad; Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningen
• -
Mer information på www.stockholm.se/jobb

Jobbnummer
118568

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Utbildningsförvaltningen: