IT-tekniker med fokus på arbetsplatsstöd

Trafikverket / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Jönköping, Vaggeryd, Nässjö, Ulricehamn, Eksjö eller i hela Sverige

Har du ett stort intresse av IT-support och vill du jobba i en dynamisk IT-organisation där användaren står i centrum?
Om svaret är JA på frågan kanske du är vår nästa kollega på arbetsplatsstöd.

IT-tekniker med fokus på arbetsplatsstöd

Publiceringsdatum
2023-05-02

Dina arbetsuppgifter
Som IT tekniker arbetar du med användarnära support och stöd som rör Trafikverkets IT-infrastruktur. Du ger support som omfattar IT-arbetsplatsen med klienter och dess kringutrustning såsom mobiltelefoni, skrivare, kontorsnätverk, mötesrum och digitala mötestjänster. Du felsöker, åtgärdar och svarar på frågor från medarbetare på Trafikverket.
I rollen arbetar du ärendebaserat vilket innebär att du ansvarar för att aktivt arbeta med dina ärenden och ge återkoppling till användare och beställare. Utöver den support du tillhandahåller på din placeringsort arbetar du även på ovanstående sätt på distans där du stöttar användare via telefon, Skype och e-post. I arbetsuppgifterna ingår också att inventera och upprätthålla reservdelslager av viss arbetsplatsutrustning.
Du kommer att ingå i ett engagerat och positivt team där dina kollegor är spridda över landet. Regelbundna resor förekommer då en del åtaganden är på andra orter samt då sektionens medarbetare stöttar varandra vid hög arbetsbelastning eller frånvaro.

Övrig information

Placeringsort: Jönköping.
I denna rekryteringsprocess behöver du inte bifoga personligt brev - däremot är det viktigt att du tar dig tid och besvarar de frågor som du får ta del av när du skickar in din ansökan och som ligger till grund för det första urvalet vi gör.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Testerna skickas ut digitalt den 22 maj och man har fem dagar på sig att utföra dem.
Intervjuer är preliminärt planerade under vecka 23-24 och kommer genomföras via Skype.
#LI-SP1

Kvalifikationer
Vem är du
Du är en initiativtagande som har vilja att utvecklas i rollen och du tar ansvar för din uppgift. Du har en god analytisk förmåga som gör att du identifierar lösningar ur ett helhetsperspektiv. Du kan arbeta självständigt såväl som i grupp samt att du arbetar strukturerat inom vissa ramar och kan följa rådande föreskrifter. För att lyckas i den här rollen är det viktigt med en god kommunikationsförmåga som innebär att du kan förmedla budskap på ett enkelt sätt samt är lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att leverera lösningar. Du är påhittig, tänker gärna i nya banor och hittar nya lösningar på gamla problem. Det är också viktigt att du trivs i samarbetet med andra då det är en roll med många sociala kontakter, både fysiskt och digitalt.
Vi söker dig som
har gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper/utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
har mycket goda kunskaper av Microsofts plattformar och produkter
har erfarenhet i närtid av att hantera IT-supportärenden på plats
kan kommunicera obehindrat på svenska, i både tal och skrift
har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
har körkort för manuellt växlad personbil (Bifoga kopia på körkort i din ansökan)

Det är meriterande om du
har flerårig erfarenhet från arbete som användarnära it-tekniker eller motsvarande befattning som vi bedömer likvärdigt
har vana av att arbeta i ärendehanteringssystem - gärna Remedy ITSM
har vana av att arbeta i en operativ miljö där 24/7 verksamhet förekommer.

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Trafikverket

https://www.trafikverket.se/om-oss/

Kort film om Trafikverket

https://www.youtube.com/watch?v=LLA7vWV3f-c

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2023:127".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Rekryterande chef
Thommie Lundqvist
0101254010

Jobbnummer
7716044

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: