IT-tekniker/Klient- och applikationshantering
Sundsvalls kommun IT-Service / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun IT-Service i Sundsvall IT-service är kommunens interna leverantör av IT-tjänster och har en av regionens största IT-miljöer. Vårt största uppdrag är att hålla drift och support för kommunens infrastruktur och IT-system.
Genom att arbeta på IT-service får du en viktig funktion bland ca 75 medarbetare som arbetar med att stödja Sundsvalls kommuns många verksamheter och bolag.
Rollen hos oss:
IT-service har en väl utbyggd process för IT-installationer och distribution. Som en del av den processen distribueras applikationer och operativsystem via ett centralt verktyg till kommunens datorer.
Du kommer ingå in en klientgrupp bestående av 3 personer + externt konsultstöd. Klientgruppen är en del av IT-service driftgrupp bestående av ca 20 personer. Du kommer huvudsakligen att arbeta med paketering av applikationer/mjukvaror för distribution till kommunens datorarbetsplatser. Du kommer att arbeta med hela kedjan från beställning till paketering och utrullning, vilket innebär ett nära samarbete med kommunens verksamheter och bolag. Du kommer även att få driftansvar för antivirussystem.
Exempel på arbetets innehåll är:
Paketering av applikationer
Installation, konfiguration och felsökning av operativsystem
Installation, konfiguration och felsökning av applikationer
Skapande av avbildningsfiler för operativsystem (Image, sysprep, ImageX)
Drift, underhåll och utveckling av kommunens klient och programdistributionssystem
Ge stöd åt IT-services egna tekniker kring kommunens klientplattform
Underhåll av policys, grupphantering inom AD, script etc
Drift och underhåll av antivirussystem
Dina erfarenheter och kunskaper:
Du har förmodligen en eftergymnasial utbildning inom IT-området eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Du som söker tror vi har följande kunskaper och erfarenheter:
Erfarenhet av arbete med drift av klient- och programdistributionssystem
Mycket god kunskap om paketering av applikationer (MSI)
Kunna skapa och konfigurera script
Kunna skapa automatiserade installationer/avbildningsfiler av Microsoft operativsystem
Erfarenhet av Windows server och gärna även Linux/Unix
Kompetens kring Active Directory Policys.
Dina personliga erfarenheter:
För att lyckas med ditt uppdrag krävs att du kan jobba självständigt men även har förmåga att samarbeta med kollegor och användare. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan möta våra kunder på ett professionellt sätt för att förstå deras behov.
Du är också ansvarskännande och känner tillfredställelse av att leverera bra produkter och kan skapa förtroende mellan IT-service och våra kunder. En stor vikt läggs vid din sociala kompetens och förmåga att vara affärsmässig i din attityd såväl emot kunder som kollegor och medarbetare.
Fackliga företrädare
Magnus Berglund, Vision, tel 073-2751366
Att arbeta i Sundsvalls kommun innebär att du har goda möjligheter till friskvård, samt viss möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2014-07-21Arbetstider och omfattningHeltid/tillsvidare tillträde enl överenskommelse
Ersättningindividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Wass, IT-konsult 060-65856822, 073-2709503
Kent Persson, IT-driftchef 070-6595430
FöretagSundsvalls kommun IT-Service
AdressSundsvalls kommun IT-Service
Norrmalmsgatan 4
85185 Sundsvall
KontorsadressNorrmalmsgatan 4
Jobbnummer 1942892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.