IT-tekniker
Dreamwork Scandinavia AB / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Dreamwork
Kort om tjänsten
Vi söker en erfaren IT-tekniker till Helsingborgs Hamn.
Publiceringsdatum2013-10-21Om företagetHelsingborgs Hamn är transportnavet för sjö- och landtrafik i norra Europa-en fullservicehamn för containerhantering, bulkgods, RoRo och omlastning till tåg. Hamnen är nationellt prioriterad som logistisk knutpunkt. Hamnen är containerspecialisten. Att vara expert på containerhantering innebär att ha viljan, kunnandet och erfarenheten att ta hand om allt från bananer till stål. Det är människorna i hamnen, lagarbetet, som har bidragit till vår framgång.
I Helsingborgs Hamn AB, som ägs av Helsingborgs stad, arbetar cirka 250 personer. Hos oss finns allt från ekonomer, tekniker, stuveripersonal, säljare, servicepersonal till IT-experter.
Hamnen är också en viktig del av staden, en del av Helsingborgs själ. Välkommen till en av Sveriges bästa, och trevligaste hamnar.
Mer om tjänsten
Som IT-tekniker är dina arbetsuppgifter varierande, men med fokus på användarsupport och IT drift. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat underhåll, förvaltning och installation av IT relaterad utrustning och programvara. Genom engagemang, kreativitet och noggrannhet verkar du tillsammans med övriga kollegor för att uppnå HHAB's övergripande mål.
Några av dina arbetsuppgifter är:
• Proaktivt planera underhåll av existerande infrastruktursystem
• Bistå med teknisk kompetens vid produktionssättning av nya system
• Installera och konfigurera system i produktionsmiljöerna
• Ta initiativ och aktivt medverka till att system, processer och rutiner utvecklas för att ge bättre kvalité, säkerhet och effektivitet.
• Aktivt arbeta för att utveckla egen kompetens inom de områden som omfattas av tjänsten samt även verka för att sprida kompetens inom gruppen
• Löpande hantering av stöd och supportärenden till användare inom IT och mobiltelefoni
• Administration av användarkonton, rättigheter och e-post
• Samverka med kunder och leverantörer vid tekniska frågeställningar
• Revidera teknisk dokumentation samt redovisa pågående och avslutade arbeten
• Medverka i projekt
• Viss beredskap kan ingå
Ditt ansvarsområde är främst:
• Lösa tekniska incident- och problemärenden
• Återrapportera ärenden inom enheten
• Rapportera status på arbetet med ärenden vid operativa möten
• Proaktivt komma med förbättringsåtgärder
• Ansvara för sin egen kunskapsutveckling för tjänsten
ProfilVi ser gärna att du har erfarenhet av :
• Flerårig erfarenhet av Microsoft server/SQL 2003-2012, Active Directory, Windows 7
• Erfarenhet av brandväggar, Wan, Lan, San, Wifi, Citrix, VMware, Cisco, HP
• Erfarenhet av accessteknologier - switching, TCP/IP, DNS, DHCP och routing
• Kunskaper om ITIL och IT säkerhet
• Kännedom/erfarenhet av IBM Iseries, IBM notes/domino, IBM traveler
Eftergymnasial relevant utbildning är meriterande.
Du tycker om teamarbete, men kan lika väl arbeta självständigt under eget ansvar. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad med förmåga till initiativ och blicka framåt.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida
www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Du kan även maila till rekryteringskonsult Patrik Staaf på e-mail
patrik.staaf@dreamwork.com .
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-03
Ange följande referens när du ansöker: 2235
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Staaf
patrik.staaf@dreamwork.seFöretagDreamwork Scandinavia AB
AdressDreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg
Jobbnummer 1681664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.