IT-tekniker - Factory Service Desk & IT-Övervakning
Empir Industry AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Empir Industry AB i Göteborg,
Trollhättan,
Uddevalla,
Falköping,
Skövde eller i
hela Sverige Empir Industry AB är specialiserade på att skapa och leverera IT-lösningar som gör industrin konkurrenskraftigare. Vi erbjuder tjänster och mjukvara för smarta fabriker och lager för bättre spårbarhet, kvalitetssäkring och effektivare produktionsflöden samt drift av kritiska system och komponenter. Empir har varit verksamma med stark förankring i industrin sedan 1999. Vi arbetar både lokalt och globalt med våra kunder och har kontor i Uddevalla, Göteborg, Trollhättan, Skövde, Olofström samt i Charleston, SC, USA.
Empir Industry certifierades 2020, 2021 och 2022 som ett Great Place To Work. Det är en kvalitetsutmärkelse som innebär att vi är en arbetsplats där medarbetarna känner sig trygga, stolta och trivs. 2021 var vi med på listan för topp 15 Sveriges Bästa Arbetsplatser.
Hos oss strävar vi för att alla skall ha förtroende för de människor man jobbar för, vara stolt över arbetet man gör och trivas ihop med människorna man jobbar med.
Som anställd åtnjuter du ett maxat friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller, en trygg anställning med kollektivavtal, bra ledarskap i organisationen och en personlig utvecklingsplan.
Vårt team
Empir Industry har samlat några av branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som levererar med passion, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget är något som kännetecknar oss. Vi strävar alltid efter att ta oss till nya nivåer genom ständigt förbättringsarbete.
Rollen vi söker
I Factory Service Desk arbetar du i en teamleverans som supportrar kundens fabriker och lager för i Sverige. I uppdraget ingår beredskap och skifttjänst i ett rullande schema som personalen själva tagit fram, vilket i vissa perioder ger ledighet i över 12 dygn i sträck!
Factory Service Desk är en lösningsorienterad Service Desk med hög lösningsgrad inkommande ärenden. Service Desk supportrar både för applikationer för produktionsstyrning och lagerhantering, samt kritiska infrastruktur såsom nätverk, lagring och utrustning på fabriksgolvet.
Exempel på applikationer som supporteras:
• Produktionssystem
• Lagerhanteringssystem
• Underhållssystem
• Fastighetsförvaltningssystem
Exempel på utrustning som våra användare kan ringa om:
• Truckdatorer datorer
• Industriella datorer/bärbara datorer/Tunna klienter
• Industriella handdatorer eller skannrar
• Laser- och etikettskrivare
• Nätverksutrustning
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Besvara inkommande samtal från fabriker och lager till Factory Service Desk
• Göra en första diagnos och prioritering av incidenter och antingen lösa problemet själv eller eskalera ärendet vidare till ett eller flera lösningsteam
• Skapa, samordna och lösa incidenter tillsammans med Incident Managers och lösningstem
• Granska och följa upp incidenter för att förbättra supporten från början till slut
• Koordinera pågående incidenter och verka för att minska ledtid
• Övervaka ServiceNow-köer och Service Desk-mailboxar
• Övervaka servrar, tjänster, processer, integrationer osv. via övervakningsverktyg
• Skapa och förbättra kunskapsbasartiklar
• Arbeta med Factory Onsite Support-teamet (specialiserat på hårdvara och avhjälpning) för olika uppgifter
• Arbeta med kontinuerliga förbättringar av leverans, teknik och rutiner
Kvalifikationer och erfarenhet
• Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
• Ödmjukt förhållningssätt till både uppgifter och kollegor
• Bra felsökningsförmåga
• Kan prestera under stressiga situationer
• Har en stark koordinationsförmåga
• Förmåga att arbeta självständigt såväl som i ett team
Tekniska färdigheter
• Grundläggande nätverkskunskaper om DNS, DHCP och TCP/IP.
• Kunskap om datorhårdvara och tillbehör. Bra kunskap om olika operativsystem.
• Erfarenhet av ITSM-verktyg som ServiceNow.
• 1-2 års erfarenhet från IT Service Desk krävs
• Svenskt B-körkort
Meriterande kunskaper
• Active Directory: Kunskap om hur man skapar och hanterar konton
• Klient-OS: Erfarenhet från Windows 7, Windows 8.1, Windows 10, Windows Embedded (alla versioner)
• Server-OS: Erfarenhet från Windows Server- och Linux-system, OpenVMS-system är meriterande
• ITIL: Grundläggande förståelse för ITIL-processer
• Kunskap och erfarenhet från fordonsindustrin och/eller industriell utrustning är en extra fördel
Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledighet. Det finns goda chanser till förlängning och/eller tillsvidareanställning.
Vi ser fram emot din ansökan. Ta chansen att vara med på denna spännande resa tillsammans med oss! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Empir Industry AB (org.nr 559080-6088),
https://empirindustry.se Arbetsplats Empir Industry
Kontakt Dick Mild
dick.mild@empirindustry.com +46 73-806 87 72 Jobbnummer 8388944
Observera att sista ansökningsdag har passerat.