IT-supporttekniker till Utbildningsförvaltningen

Göteborg, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Utbildningsförvaltningen i Göteborg

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad.
Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.
I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

Publiceringsdatum
2016-05-11

Arbetsuppgifter
Utbildningsförvaltningens IT-servicefunktion är en stödfunktion till Göteborgs kommunala gymnasieskolor. Vi består i dagsläget av 24 personer som ger service och support till 2300 anställda och 16 500 elever som tillsammans förfogar över ca 15 000 datorer.
Vår organisations uppdrag gentemot skolverksamheten är att
• Ge god service
• Stödja kunskapsutveckling i verksamheten för basprogramvara, teknik, regler och riktlinjer
• Tillhandahålla verksamhetsanpassad och tillförlitlig infrastruktur, utrustning och programvara

Till vår supportenhet på Lindholmen söker vi nu en ny medarbetare.
I tjänsten kan ingå följande arbetsuppgifter:
• Att hjälpa användare med It-relaterade problem via direktkontakt, telefon, epost och ärendehanteringssystem
• Att felsöka utrustning och utföra åtgärder på plats hos användaren
• Att koordinera och fördela ärenden samt följa upp att ärenden utförs och återkopplas inom fastställd servicenivå.
• Att köpa in och upphandla IT-utrustning
• Att kunna jämföra stora mängder data från olika datakällor på ett systematiskt sätt
• Att planera och genomföra utlämning, utbildning och insamling av It-utrustning till grupper av nya användare.
• Utbilda större grupper i Googles bastjänster (Drive, Calendar, Talk/Hangouts, Sites)
• Att arbeta proaktivt med att förekomma problem och ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet inom serviceområdet

Kvalifikationer
Vi söker dig som har stor förmåga att ge god personlig service, som lyssnar till kunderna och förstår deras behov. Du kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt och säkerställer att kundens behov är uppfyllt innan du avslutar en uppgift.
Du tar egna initiativ och du genomför dina åtaganden från start till mål. Du har förmåga att förstå de sammanhang du verkar i, såväl som din egen roll i detta sammanhang. Du tänker nytt och vågar pröva nya lösningar. Din samarbetsförmåga är hög, och du är lika bekväm med att jobba i grupp som med att arbeta självständigt.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i tal såväl som i skrift, och du är bekväm med att tala inför större grupper. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med IT-support och av att registrera och följa upp ärenden. Att arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig och du kan hantera många uppgifter med bibehållen kvalitet.
Du har goda kunskaper i: Googles bastjänster, Windows, MacOS, officepaketet, samt mobil teknik: iOS, Android och Windows phone, och du söker aktivt information för att hålla dig uppdaterad på teknikområdet.
Det är meriterande om du utöver ovanstående även har
• kunskaper om IT-ramverk såsom ITIL/Cobit
• kunskaper om Hjärntorget eller liknande pedagogisk plattform
• arbetat med telefonsupport
• kunskaper om Novells verktyg Zenworks, iManager samt IBM Lotus Notes
• kunskaper om Lagen om offentlig upphandling, LOU
• kunskaper om avancerade funktioner i Excel/Googles kalkylark, och gärna även behärskar programmering i VBA
• körkort

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-08-01 Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-24
Ange följande referens när du ansöker: A572478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Backström, Gruppchef 031-3670196
Fredrik Breitholtz, Gruppchef/IT-service 031-3670333

Facklig kontakt
Elisabeth J Karlsson, Vision 031-3670336
Karin Sivertz, JUSEK 031-365 06 12

Företag
Göteborg, Utbildningsförvaltningen

Adress
Göteborg, Utbildningsförvaltningen
Box 5428
40229 Göteborg

Kontorsadress
Skånegatan 20

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2837488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Utbildningsförvaltningen: