IT-supporttekniker till Göteborgs Stad Utbildning
Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Utbildningsförvaltningen i Göteborg Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal
gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, gymnasiesärskola, särvux,
studie- och yrkesvägledning samt skolutveckling. Vår vision är att Göteborg
ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. I vårt
arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i
ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är
viktiga ingredienser. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där elever och
medarbetare är delaktiga.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Publiceringsdatum2014-10-28ArbetsuppgifterUtbildningsförvaltningens IT-serviceorganisation är indelad i tre geografiska områden och erbjuder helpdesk, närstöd samt stöd vid inköp av IT-utrustning, programvaror och licenser.
Vårt uppdrag är att ge bästa tänkbara IT-service till förvaltningens 2100 anställda och 16 500 elever. Tillsammans ca 9000 datorer.
Vår organisations viktigaste mål är nöjda användare.
Just nu kan vi erbjuda en tidsbegänsad anställning året ut. Förlängning kan dock bli aktuell.
Arbetet består i huvudsak av följande arbetsuppgifter:
• Att via telefon och epost hjälpa användare med IT-relaterade problem.
• Att koordinera och fördela ärenden samt följa upp att ärenden utförs och återkopplas inom fastställd servicenivå.
• Att arbeta proaktivt med uppföljning av ärenden samt att ta egna initiativ till att förbättra och utveckla supportarbetet inom serviceområdet.
• Att felsöka utrustning och utföra åtgärder på plats hos användaren.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet/utbildning av att arbeta med IT-support och av att registrera och följa upp ärenden. Att arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig. Meriterande är kunskaper inom Windows, MacOS, Google, officeprogrammen samt mobil teknik (iOS, Windows phone och Android), Ytterligare meriter är kunskaper om Novells supportverktyg Zenworks, iManager samt inom IBM Lotus Notes.
• Du har stor förmåga att ge god personlig service, god kommunikationsförmåga samt kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt.
• Du är intresserad av att hjälpa människor, och du säkerställer att kundens behov är uppfyllt innan du avslutar en uppgift.
• Du tar fullt ägandeskap för uppgifter du åtar dig från start till avslut och tvekar inte att ta egna initiativ.
• Du skapar ordning och struktur, identifierar problem och möjliga lösningar, är noggrann och ser till att dokumentera.
• Du har god samarbetsförmåga, och är lika bekväm med att jobba i grupp som med att arbeta självständigt.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs
Arbetstider och omfattningTimavlönad. 40 timmar/vecka Dagtid. Arbetet är delvis schemabundet för att kunna täcka upp kundsupportens öppettider. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: 2014-11-15 , upphör: 2014-12-31 .
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-11
Ange följande referens när du ansöker: A427223
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Kanje, Gruppchef 031-3670333
Facklig kontaktElisabeth J Karlsson, Vision 031-367 03 36
FöretagGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
AdressGöteborgs stad, Utbildningsförvaltningen
Stadsledningskontoret
40482 Göteborg
KontorsadressKöpmansgatan 20 40482 Göteborg
Jobbnummer 2047581
Observera att sista ansökningsdag har passerat.