IT-Supporttekniker telefoni, akutlarm och kallelsesignal

Region Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-Supporttekniker telefoni, akutlarm och kallelsesignal" (publicerad 2022-12-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker dig som vill arbeta på ett av världens bästa sjukhus och möjliggöra kvalitativ support för våra vårdverksamheter!

Vi erbjuder
Enheten IT-support är en enhet inom verksamhetsområdet MT/IT drift och support på Karolinska Universitetssjukhuset som tillhandahåller och supporterar IT-utrustning och telefoni samt användarstöd, systemadministrationstjänster och levererar teknisk hjälp.

Vi följer upp och kontrollerar tilldelande ärenden, stort fokus läggs på service och kvalité i vårt arbete. Vi gör detta för att vårdverksamheten ska kunna fokusera på sitt uppdrag, att ge världsledande vård till patienten.

Publiceringsdatum
2022-08-31

Om tjänsten
I rollen kommer du arbeta som första- och andralinjens supporttekniker samt agera kvalificerad beställare för funktionsområden inom MT/IT och Support med inriktning mot telefoni, akutlarm och kallelsesignal.

Arbetsuppgifterna består bland annat av verksamhetsnära support till användare och hantering och registrering av ärenden via telefon och ärendehanteringssystem enligt ITIL processer samt hantera beställningar mot våra leverantörer. Du kommer supportera i allt från frågor som rör växelanknytningar till managering av Enterprise-klassade telefoner, till felsökning inom och analys av detaljloggar för minutoperativt kritiska akutlarm. Du ansvarar även för att utföra dokumentation på utfört arbete samt att eskalera ärenden i den omfattning som behövs.

Tjänsten är belägen vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och Huddinge. Resor förekommer till andra sjukhus och siter inom Region Stockholm där Karolinska Universitetssjukhuset är verksamma.

Vi söker
Vi söker en självgående och serviceinriktad lagspelare som relaterar till vårdverksamheten på ett lyhört sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Stor vikt läggs vid personliga lämplighet för rollen.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
- Ett par års erfarenhet inom telefoni och telefonisupport.
- Tidigare arbetat med Microsofts produkter med inriktning på Windows 10 och Office 365.
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL.
- Flytande språkkunskaper inom svenska, tal och skrift.

Meriterande:

- Tidigare erfarenhet av arbete inom sjukvård och/eller myndighet.
- Tidigare arbetat med olika lösningar inom telefoni så som växellösningar, contact center, EMM-lösningar.
- Förståelse för komplexa tekniska lösningar i kritiska miljöer.
- Erfarenhet av att arbeta med akutlarmsystem och kallelsesignalsystem från leverantörer som exempelvis Ascom och BEST.

Om rekryteringsprocessen
Vänligen bifoga CV och personligt brev på svenska. Provanställning kan komma att tillämpas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Läs mer om rekryteringsprocessen på Karolinska på https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/

Om Karolinska Universitetssjukhuset

Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.

Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.

Läs gärna mer om oss på www.karolinska.se och följ oss på sociala medier!

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

https://www.regionstockholm.se/jobb

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION STOCKHOLM

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/6347".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Karolinska Universitetssjukhuset, Vårdstöd och teknik

Kontakt
Men Thai
0722-280490

Jobbnummer
6935155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm: