IT-supporttekniker/Teamledare
Läkemedelsverket / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Läkemedelsverket i Uppsala,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Läkemedelsverket verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Läkemedelsverket ska vara en ledande kraft i samverkan för bättre hälsa genom att bidra till utvecklingen av folk- och djurhälsan, hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa.
Vi är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vårt löfte till dig, varandra och alla våra intressenter är öppenhet, professionalism och proaktivitet.
Vi vill ge dig goda förutsättningar för balans i livet och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. Vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande semester och föräldrapenningtillägg.
Beskrivning av enhet/verksamhet
IT-verksamheten drivs utifrån en helhetssyn för att stödja genomförandet av Läkemedelsverkets uppdrag, övergripande mål och strategier samt för att stödja verksamhetens ambitioner rörande myndighetssamverkan och gemensamma initiativ, nationellt och internationellt. Just nu befinner vi oss i ett spännande utvecklingsarbete med nya arbetssätt och stora förändringar i systemlandskapet, där nya tekniska plattformar ersätter de gamla.
IT-enheten är indelad i tre grupper: IT Drift och Support, IT Utveckling och Verksamhetsstöd. Gruppen IT Drift och Support består av 22 personer som ansvarar för intern support till Läkemedelsverkets användare, drift av nätverk, lagrings och serverplattformen samt IT-infrastrukturkomponenter som databaser, integrationsplattformar, e-post, videokonferens, telefoni, programvarudistribution och utskriftslösning. Läkemedelsverket förvaltar IT-infrastrukturen och övriga verksamhetssystem enligt Pm3.
Publiceringsdatum2018-09-14Dina arbetsuppgifterI rollen som teamledare så kommer du att arbetsleda och utveckla supportteamet som idag består av 5 personer. I arbetsuppgifterna ligger att följa upp, förbättra och utveckla stödet till våra interna användare tillsammans med resten av IT-verksamheten. Som supporttekniker kommer du tillsammans med övriga i gruppen att ta emot, felsöka och åtgärda problem som Läkemedelsverkets anställda har med sin IT-miljö. I rollen kan också licenshantering, inköp, ekonomisk uppföljning och utbildningsadministration tänkas ingå.
Erfarenhet och utbildningDu ska ha en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet samt:
• Mycket goda kunskaper och minst 3 års erfarenhet av IT-supportarbete
• Minst 1 års dokumenterad erfarenhet som teamledare/chef för en servicedesk organisation
• Erfarenhet av strukturerat arbete med ärendehantering i en servicedesk
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
• Kunskap om ITIL, Pm3 och Agila arbetsmetoder
• Erfarenhet av offentlig upphandling, inköp och avtalsuppföljning
• Erfarenhet av att utbilda slutanvändare för att kunna använda IT effektivt
• Arbetat i en större verksamhet (gärna offentlig)
Dina personliga egenskaperIT-support handlar mycket om människor och vi tror att du är en öppen, engagerad och ödmjuk person som har stor förmåga att kommunicera med människor. Du är teamorienterad, har lätt för att bygga relationer och har ett intresse av att utveckla arbetssätt och processer för att förbättra och effektivisera arbetet inom IT-supporten. Som teamledare har du stor påverkan på arbetsklimatet i teamet och det är därför viktigt att du är en person som fokuserar på möjligheter och att du har en förmåga att inspirera, utveckla och motivera teammedlemmarna. Du är kvalitets-medveten, gillar bra struktur och kan dokumentera för både kollegor och slutanvändare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Sista dag att ansöka är 2018-10-07
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Snarast
Enhet: IT-enheten
Diarienummer: 2.4.1-2018-070791
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Intyg som styrker din ansökan tas med vid intervju.
Kontaktuppgifter för detta jobbDu är välkommen att kontakta gruppchef Bo Sarling om du har några frågor om tjänsten.
Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Kristina Nilsson, SACO och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post
fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLäkemedelsverket
AdressLäkemedelsverket
Box 26
75103 Uppsala
KontorsadressBox 26
Jobbnummer 4347441
Observera att sista ansökningsdag har passerat.