IT-supporttekniker
Enköpings kommun Serviceförvaltningen / Supportteknikerjobb / Enköping
2017-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-supporttekniker" (publicerad 2018-11-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Serviceförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida:
https://jobb.enkoping.se/Serviceförvaltningen omfattar ekonomi- och lön, IT och tele, logistik, kundstöd, tryckeri, post- och expeditionsvaktmästeri, växel/reception samt kommunens tjänsteresor.
IT -och teleservice består i dagsläget av 17 medarbetare och ansvarar för support, drift, underhåll, nätverk, säkerhet och utveckling av kommunens alla IT-system. IT -och teleservice har en samordnande roll inom hela IT-området där vi ger service och projekthandledning till kommunens förvaltningar.
Våran miljö består av en klientplattform standardiserad på Windows 7/10, servermiljön är en virtuell miljö av VmWare servrar med Windows 2008/2012 server. Vi har ansvar för cirka 9000 användare och cirka 5000 datorer, 4000 telefoner och läsplattor.
Publiceringsdatum2017-02-22ArbetsuppgifterTjänsten är placerad i supporten som arbetar med att lösa problem och tjänsteförfrågningar. Ditt uppdrag är att, tillsammans med ditt team, ge support över telefon och i det direkta mötet med våra användare där huvudverktyget är ärendehanteringssystemet ServiceDesk+.
Din kontakt med kunder sker både via telefon, mail och i det personliga mötet. I arbetet ingår det att ha ett professionellt bemötande när du på ett lugnt och trevligt sätt felsöker tillsammans med kund. För att lyckas i rollen är det viktigt att förstå
grunduppdraget för supporten, vilket är att se till att våra användare har en problemfri IT-vardag. Arbetet är dels självständigt dels ett teamarbete.
Tycker du att detta passar in på dig, ser vi fram emot din ansökan! Har du några frågor, tveka inte att höra av dig till oss.
KvalifikationerDu har relevant utbildning inom IT på gymnasiet eller likvärdig, eventuellt kompletterad med ytterligare datautbildning. Erfarenhet av några år med användarsupport inom IT och vana av ärendesystem är meriterande.
Som sökande har du erfarenhet av att arbeta med dessa system och funktioner:
• AD- konto och behörighetshantering
• Felsöka datorer och tillbehör på plats eller genom fjärrstyrning,
• Erfarenhet från SCCM är meriterande
• Du har god dokumenterad kunskap i Microsoft miljö Windows 7/8/10
• Meriterande för tjänsten är om du har en ITIL Foundation certifiering
• Tjänster kring mobiltelefoni och surfplattor (MEX-ning, e-post och MDM-verktyg)
• Hantering av olika stödsystem, som röstbrevlådor och sim-kortsbyten
• Behärska svenska i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska
Inom IT-avdelningen arbetar vi enligt ITIL-processerna. (IT Infrastructure Library) varför erfarenhet av/kunskap om ITIL eller kurser och certifiering inom området är meriterande.
För rollen krävs att du har en hög förmåga att kommunicera och anpassar dig efter situationen. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Du är analytisk och kan snabbt bryta ned och lösa problem, hög känsla för service och är uppmärksam och till mötesgående. Du är en god lagspelare och kan samarbeta med andra på ett framgångsrikt sätt. Då du kommer att arbeta med problemlösning tillsammans med användare ställer detta krav på god pedagogisk förmåga och att du har en helhetssyn i ditt sätt att arbeta. Det är en stor fördel om du har arbetat i en teknisk helpdesk tidigare samt har ett stort tekniskt intresse.
Då arbetet tidvis utförs i kommunens övriga lokaler är det ett krav att du har B-körkort.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser när vi bedömer din lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-101029.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-03 Arbetet förväntas starta så snart som möjligt. Urval och intervjuer kan ske under ansökningsperioden. Behov av ytterligare tjänst kan uppkomma i samband med denna rekrytering. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-08
Ange följande referens när du ansöker: C11325
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPatrik Nyström
patrik.nystrom@enkoping.se 0171-62 55 59
FöretagEnköpings kommun Serviceförvaltningen
AdressEnköpings kommun Serviceförvaltningen
Kungsgatan 42
74580 ENKÖPING
KontorsadressKungsgatan 42 74580 Enköping
Jobbnummer 3334062
Observera att sista ansökningsdag har passerat.