IT-supporthandläggare, timvikarie
Järfälla kommun, Servicecenter / Supportteknikerjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla Järfälla kommun har nordvästra Stockholms mest spännande läge och växer snabbt. Här byggs bostäder för hela Stockholmsregionen och inom femton år har Järfälla vuxit från dagens 75 000 invånare till minst 120 000. Då finns tunnelbana, pendeltåg och en komplett ny stad med restauranger, butiker, kultur och service inom gång- och cykelavstånd i Barkarby.
Vi som jobbar här erbjuder välfärd med kvalitet och när befolkningen växer är det fler som behöver vår service och våra tjänster. De kommande åren utvecklar vi verksamheterna och tänker nytt samtidigt som vi arbetar på med expansionen. Våra invånare är nöjda idag och vi har högt ställda mål framöver.
Vi är måna om att våra chefer och medarbetare ska utvecklas och Järfälla kommun utsågs nyligen till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare inom offentlig sektor. Internt arbetar vi efter visionen "Järfälla för alla framåt".
Publiceringsdatum2017-03-13ArbetsuppgifterIT-supporten är en del av Järfälla kommuns Servicecenter. Vi som arbetar som IT-supporthandläggare stödjer kommunens anställda och externa utförare vad gäller dator och telefoni.
Nu behöver vi förstärkning och söker timvikarier som vill arbeta hos oss på timbasis (vid behov) fr o m juni 2017 och förhoppningsvis lång tid framåt.
Som IT-supporthandläggare är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras IT-frågor. Du tar emot och ger användarstöd via mail, telefon och via fjärrstyrning. Du kommer att arbeta med användarstöd för fast- och mobiltelefoni, läsplattor, lösenordsbyte, och stöd i MS Office programvaror, administrera behörigheter, telefonbeställningar mm. Du kommer även att ge support vid personliga besök på avdelningen.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieutbildning, gärna med IT som inriktning
• erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support på en större organisation i minst ett halvår
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL.
Som IT-supporthandläggare kommer du i kontakt med hela kommunen. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra människor. Du är noggrann och van vid att dokumentera. Du förstår verksamhetens mål och gör ditt bästa för att uppnå dessa. Du bidrar med energi och engagemang till verksamheten, och ger dig inte förrän arbetet är slutfört på ett bra sätt. Då Servicecenter är en arbetsplats där det löpande sker förbättrings- och förändringsarbete är det viktigt för oss att du också är en flexibel person som gillar förändring.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Arbetet är förlagt mellan 08.00 - 17.00 mån-tors, 08.00-16.00 fredag. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse., upphör: 2017-08-31 Anställd vid behov, intermittent anställning.
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-16
Ange följande referens när du ansöker: A562538 - Kopia (3)
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Lindgren
sara.lindgren@jarfalla.seFöretagJärfälla kommun, Servicecenter
AdressJärfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA
KontorsadressVasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA
Jobbnummer 3371021
Observera att sista ansökningsdag har passerat.