IT-support till TriOptima

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2021-10-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "IT-support till TriOptima" (publicerad 2022-10-12) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2021-10-08

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos TriOptima. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget
TriOptima är ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i handel med OTC-derivat. Huvudkontoret är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och Service Management finns. Företaget har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. TriOptimas kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades som ett start-up i Stockholm och har idag ca 160 anställda på Stockholmskontoret och ungefär 270 medarbetare globalt


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på TriOptima får du stor möjlighet att påverka och får direkt stort ansvar där du är delaktig i förändringsarbeten på IT-avdelningen på bolaget. Processer, rutiner och applikationer kommer att förnyas och du är en av de personerna som ser till att rutiner följs upp och initieras. Du är en viktig del i IT-leveransen där du löpande hanterar ärenden från interna användare på en 1st/2nd-line nivå. Med hjälp av Jira löser du ärenden via mejl- chatt och till viss del telefon. Det handlar om allt från användarhantering i AD, mjukvaruapplikationer i Windows 10/Mac, hårdvara, kringutrustning, IT-beställningar samt förvaltning av utrustning.

I rollen ingår resor där du kommer få möjlighet att arbeta på London-kontoret och supportera interna användare. Även andra resor till internationella storstäder över hela världen kan förekomma. Du för en kontinuerlig kontakt och följer upp processer med interna medarbetare över hela världen på engelska. Här utvecklas du långsiktigt och får möjlighet att avancera inom det som du är intresserad av.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
• Tidigare arbetslivserfarenhet av IT-relaterade roller i 1-3 år på både 1st- och 2nd- line nivå, alternativt annan support/kundtjänstroll
• God förmåga att kommunicera muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska

I rollen trivs du om du har en stark vilja att utvecklas inom IT/teknik-området. Du motiveras av att lära dig nya saker och tar initiativ för att utveckla avdelningen. Du har förmågan att arbeta självgående och ditt arbetssätt präglas av en serviceinriktad inställning. Du arbetar proaktivt och drivs av att lösa problem samtidigt som du är strukturerad och noggrann för att säkerställa en säker IT-miljö. Vidare tycker du att det är viktigt att följa upp och förvalta samt ser hellre till att det blir rätt snarare än att det görs snabbt och med lägre kvalitet. Vi lägger även stor vikt vid mjuka värden så som hjälpsam, positiv och pragmatisk. Är du även en person som trivs i en kompetent miljö som präglas av IT, kommer du trivas i denna roll. Miljön präglas av pragmatism, transparens och positivitet.

Övrig information:

Start: omgående
Plats:

Ersättning
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, support, teknisk support, tekniker, drifttekniker, teknik, datorer, fintech, 1st line, 2nd line, first line, ITIL, mjukvara, hårdvara, server, Linux, Windows, second line, installationer, onsite, servicedesk, helpdesk, drift, Stockholm, heltid, Östermalm, TriOptima

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
6028566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: