IT-support till TriOptima

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2022-10-12

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
TriOptima är i grunden ett svenskt Fintech-bolag som levererar lösningar för att reducera och hantera risk i efterhandeln av OTC-derivat. TriOptima är nu mera en del av ett joint venture bolag: Osttra. Detta JV är hälften ägt av CME och S&P Global (tidigare IHS Markit). Huvudkontoret för TriOptima är baserat i Stockholm där centrala funktioner, utvecklingsavdelningen och CRS (Customer Relation & Services) finns. TriOptima har även kontor i finansvärldens metropoler; London, New York, Singapore och Tokyo. Deras kunder är främst internationella investmentbanker och andra finansiella aktörer. TriOptima grundades i Stockholm och har idag cirka 170 anställda på Stockholmskontoret.

Dina arbetsuppgifter
Som IT-support hanterar du primärt interna ärenden som huvudsakligen inkommer in via ärendehanteringssystemet, email och chatt. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in, som främst består av användarsupport, problemlösning och support i databas. Du driver ärenden och löser dem självständigt eller tar det vidare till berörd avdelning eller person, där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service. Ärendena rör primärt frågor kring Active Directory, mjukvaruapplikationer i Windows/Mac samt hårdvara.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning inom IT
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet i en roll som IT-support med liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper i engelska
• Meriterande med kunskaper i svenska

Vi söker dig som har ett stort IT-intresse. För att passa in i rollen tror vi att du är serviceinriktad och därmed lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Med en positiv attityd antar du och löser de problem samt utmaningar som du stöter på. Vidare är det viktigt att du är noggrann då du i rollen hanterar IT relaterad dokumentation i databaser. Slutligen så trivs du i en social roll där du samarbetar och stöttar dina kollegor. I takt med att du kommer in i din roll samt verksamheten kommer du med stor sannolikhet hjälpa till med andra arbetsuppgifter eftersom det är ett mindre företag. Ingen dag är den andra lik och det gillar du!

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, 2nd lind, second line, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, mjukvara, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Jobacker
julia.jobacker@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7069222

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: