IT-support specialist, Saint-Gobain Nordic, Stockholm Häggvik
Saint-Gobain Sweden AB / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saint-Gobain Sweden AB i Sollentuna,
Stockholm,
Håbo,
Botkyrka,
Huddinge eller i
hela Sverige Om ISOVER
Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Vi arbetar ständigt för att minska vårt klimatavtryck utan att kompromissa med kvaliteten. Glasull från ISOVER har, utöver de goda isoleregenskaperna, en rad unika miljöfördelar.
www.isover.seIT-support specialist, SGNITS
Saint-Gobain Nordic, Stockholm, Häggvik
Hos Saint-Gobain blir du en del av ett stort globalt företag med över 170 000 anställda världen över. Saint-Gobain är världsledande inom hållbart byggande med mer än 350 år av innovation och vi är väl etablerande i Sverige. Vår It-support, på plats, i Sverige stödjer ca. 4200 användare över hela landet och inom alla affärsområden. Vi är ett dynamiskt företag där professionell och personlig utveckling har hög prioritet. Vår främsta uppgift inom support är att stötta företagets IT-områden och därigenom säkerställa en stabil drift.
Din roll
Du kommer att ingå i vårt erfarna team med totalt 4 IT-support specialister - när du är på plats. Teamet har direktkontakt med våra användare. Vi brinner för IT-Support i världsklass och är serviceinriktade ut i fingerspetsarna. Som en del av teamet kommer du att arbeta med ett brett utbud av teknik, och applikationer som stärker dina färdigheter och kunskaper. Vår support täcker ett brett spektrum av uppgifter inklusive:
• Support på både 1:a och 2:a nivå.
• Support på och hjälp med PC, skrivare och mobila enheter.
• Att skapa och administrera användare mm.
• Eskalering till externa partners och 3:e nivå support.
• Då och då finns möjlighet att vara delaktig i IT projekt, i rollen som projektdeltagare.
Publiceringsdatum2023-10-17ProfilDu är en supporter med stort S. Du tar dig an små och stora uppgifter positivt och du är utåtriktad och lösningsorienterad. Du har ett stort driv, engagemang och är självgående, samt har en hög grad av nyfikenhet och ingår naturligt i ett team. Du är välartikulerad i skrift och tal och hjälper alla användare att hitta bra lösningar på sina problem och utmaningar. Det är en fördel att ha körkort, då besök på våra platser runt om i landet är en naturlig del av jobbet.
Bakgrund• Erfarenhet från en IT-supportfunktion på båda 1:a och 2:a linjens nivå.
• Djupgående erfarenhet av Microsofts 365-produkter.
• Avancerad kunskap om Active Directory.
• Erfarenhet om CSM-system och work-flows.
• Kunskap om Service Now eller liknande system.
• Du trivs med många arbetsuppgifter och kan prioritera och diagnostisera.
• Distinkt team-player.
• Du är bra på att dokumentera processer.
• Du kommunicerar tydligt i båda skrift och tal.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi erbjuder
En spännande position i en internationell miljö där laganda och samarbete är viktigt, och där dina bidrag blir mycket uppskattade. En arbetsmiljö med högt i tak och en informell, dock professionell ton. En möjlighet att interagera och vara nära slutanvändare och affärsenheter.
En arbetsplats som uppskattar mångfald och respekt för individen. Att vara en del av en organisation som omfamnar en vänlig och dynamisk miljö. Möjligheter till professionell och personlig utveckling. Din arbetsplats kommer att vara i Stockholm, Häggvik.
Så ansöker duTjänsten är en tillsvidareanställning, där vi tillämpar 6 månaders provanställning. Önskvärt startdatum är så snart som möjligt men där prioriteringen är att hitta rätt kandidat.
Då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående önskar vi att du söker så snart som möjligt.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Team Lead USS - SG Nordic IT, Kåre Bjørn Kristensen på mobil + 46 72 99 741 75.
Varmt välkommen med din ansökan!
En del av Saint-Gobain
Saint-Gobain Sweden är en världsledande aktör inom hållbara byggnadslösningar och material. Vår verksamhet i Sverige omfattar varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Hos oss blir du en del av en inkluderande arbetskultur som präglas av respekt och mångfald. Vi tillhör Byggnadsämnesförbundet och har kollektivavtal med IF Metall, Unionen, Sveriges Ingenjörer och Ledarna.
www.saint-gobain.se Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Saint-Gobain Sweden AB (org.nr 556241-2592)
Arbetsplats Isover
Jobbnummer 8197790
Observera att sista ansökningsdag har passerat.