IT-support / Servicedesk för uppdrag till våren 2021!
Experis AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett intresse för IT och fokus på god service? Har du tidigare erfarenhet av arbete med IT-support i en helpdesk/servicedesk och letar efter ett arbete som sträcker sig till våren 2021? Titta hit!
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 80-100 %
Tidsperiod: 2020-10-19 till och med 2021-03-31
Publiceringsdatum2020-09-17Om företagetVår kund är en kommunal organisation som arbetar för stadens funktionalitet. Vi söker åt deras räkning en supporttekniker till deras servicedesk som levererar interna tjänster till organisationens olika verksamheter. Organisationen är i en förändringsprocess och behöver förstärkning under en period för att ge support till användarna under förändringens gång.
Vem är du?
Arbetet som IT systemtekniker på servicedesken innefattar samtalshantering över såväl telefon som mail med IT-inriktning. Du kommer hjälpa slutanvändare med att ge support på datorer, skrivare, nätverk och övrig kringutrustning, Office 365 och mobila OS (iOS). Du kommer även att arbeta med systemadministration och dokumentation. Du som vill arbeta i ett härligt team med teknikfantaster, är grym på kundservice och vill bredda dina kunskaper inom IT - ta chansen att söka dig till Experis IT idag!
Vem är du?
Vi ser att du...
* Har minst 1 års vana av arbete inom servicedesk/helpdesk
* Har erfarenhet av att ge användarstöd via telefon och e-post
* Har erfarenhet från arbete i Office 365
* Har erfarenhet av support av mobila OS (iOS) och enheter
* Har arbetat i ärendehanteringssystem
* Har allmän kunskap om ITIL:s processer
* Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
* Är mycket kommunikativ och serviceinriktad
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Lovisa Åsgården på
lovisa.asgarden@se.experis.com Nyckelord: Helpdesk, IT-support, First line, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3e6795e1-074c-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Jobbnummer 5363725
Observera att sista ansökningsdag har passerat.