IT-Support ( Servicedesk Agent )
Loxodonta AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Loxodonta AB i Stockholm,
Oxelösund,
Ludvika,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Loxodonta grundades 1985 och är ett växande tjänsteföretag i IT-branschen. Vi levererar både tjänster och hårdvara till företag runt om i landet. Loxodonta är partner till flera av de större tillverkarna i IT-branschen. Vi är verksamma i Dalarna, Oxelösund, Stockholm och Luleå. Vårt huvudkontor ligger i Ludvika och vi är idag 86 st medarbetare.
Presentation Loxodontas vision är att vara det naturliga valet av IT-partner. Vi har idag en bra blandning av mindre och medelstora företag där vi verkar som en extern IT-avdelning. Vi är en tjänsteleverantör som erbjuder allt från komplicerade lösningar inom infrastruktur, såsom uppbyggnad av hela nätverk, serverlösningar, telefoni, print och dokumenthantering samt molntjänster, till övertagande av det totala IT-ansvaret. För oss är kvalitet, utveckling och långsiktighet en viktig del i vårt dagliga jobb.
K U L - Vår värdegrund
Vi erbjuder Detta är rollen för dig med stort driv och som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt på en familjär arbetsplats med ett kreativt och positivt arbetsklimat. Hos oss får du möjligheter till utveckling i en framgångsrik teamorienterad organisation. Vår värdegrund K U L är viktig för oss och vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs, därför arbetar vi för att vara den bästa arbetsgivaren och på så sätt behålla de bästa medarbetarna.
Rollen som IT-konsult omfattar heltidstjänst ute hos slutkund för att fylla kunds behov av IT-support, drift och kunddialog. Kunden har internt ca 150 medarbetare men supporten omfattar även support av interna system som nyttjas av externa kunder.
Lokala rollen benämns som Service desk Agent inom IT-support och drift. Kunden har en homogen IT miljö med höga säkerhetskrav på system och funktioner. Man arbetar metodiskt med stöd av ITIL och CMDB. Utöver en mycket trevlig arbetsplats med högt i tak och konstruktiva dialoger så finns stora möjligheter att visa framfötter och växa i sin roll. Du kommer att arbeta proaktivt för att skapa hög tillgänglighet och säkerhet i kundens IT-miljö. Din förmåga att arbeta affärsmässigt och bygga relationer är oerhört viktig. Du finner glädje i att ge råd och stöd och därmed kan bidra till kundernas utveckling. Att du brinner för service och "det lilla extra" och att du alltid har kunden i fokus är ett måste.
Som person är du en ödmjuk, positiv, målmedveten och en engagerad lagspelare som visar stort ansvarstagande och noggrannhet. Du har en god problemlösningsförmåga och du är professionell i din framtoning. Du arbetar proaktivt och har ett självständigt arbetssätt och har ett genuint intresse av service. Du vill se dig själv, dina kollegor och kunder som vinnare och därmed skapa långsiktiga relationer och skapa förtroende genom dialog.
Dina kvalifikationer För att bli framgångsrik i din befattning bör du ha:
• Utbildning relevant för tjänsten
• Administrativ kunskap om AD, Azure AD, MS365, Ärendehanteringsprocess, CMDB, Dokumentering/uppföljning
• Relevant erfarenhet på minst 3 år och trivs i rollen som en servicedesk medarbetare
• God grundläggande kunskap gällande server, nätverk, klient, säkerhet och molnlösningar
• God förmåga att finna vägar till rätt lösning
• God analytisk förmåga och vara kvalitetsmedveten
• Ha lätt för att lära dig nya saker och processer relaterade till IT och tjänsten.
• Kunna flytande svenska och engelska i både tal och skrift
B-körkort är ett krav.
Anställningens omfattning Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Placeringsort: Stockholm (Sundbyberg) Tillträde: Efter sommaren 2021.
Din ansökan Sista ansökningsdatum är 31 juli.
Vi arbetar med löpande urvalsprocess vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Så tveka inte, skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på länken nedan! Frågor om tjänsten besvaras av, Mathias Kalen, 070-4310212 eller läs mer på (
http://www.loxodonta.se/) www.loxodonta.se (
http://www.loxodonta.se)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-06-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLoxodonta AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Loxodonta AB (org.nr 556809-5789),
http://www.loxodonta.se/ Arbetsplats Loxodonta
Jobbnummer 5799989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.