IT-support med servicekänsla
Sales Support Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sales Support Sweden AB i Stockholm,
Järfälla,
Södertälje,
Strängnäs,
Uppsala eller i
hela Sverige Sales Support Sweden AB grundades 1993 och är ett helägt dotterbolag till Sales Support Nordic Group AB. I koncernen ingår också systerbolag i Danmark, Finland, Norge och Linköping. Vi är totalt 220 anställda och omsätter ca 165 MSEK. Huvudkontoret ligger på Riddargatan i centrala Stockholm. Vår grundidé är att i nära samarbete med våra uppdragsgivare vara bäst på att effektivt bygga starka varumärken i butik. Läs gärna mer på vår hemsida:
www.salessupport.se .
Publiceringsdatum2016-02-17Om tjänstenDu kommer att svara på frågor från bolagets anställda och kunder gällande Officepaketet, Sharepoint, enklare felsökning av nätverk och inställningar i Smartphones och surfplattor. Du hanterar även inköp, konfiguration och leverans ut till våra medarbetare av framför allt mobiltelefoner och surfplattor. I ditt arbete har du stort eget ansvar och ditt största fokus är att på ett serviceinriktat sätt se till att våra fältsäljare och kunders IT-ärenden blir lösta inom de tidsramar som definieras. Du är även kontaktperson gentemot våra IT-leverantörer.
Vi letar efter dig som har arbetat med IT-support i något år och som trivs med att ha telefon och mail som arbetsverktyg. Då du kommer ha mycket kontakt med användare och kunder tycker vi att det är viktigt att du är kommunikativ och mycket serviceinriktad. Är du den självgående person med stort IT-intresse som vi söker? Varmt välkommen med din ansökan!
Lämplig bakgrund
Du som söker har minst gymnasieutbildning, gärna inom IT eller minst sex månaders erfarenhet av teknisk support via telefon, remote och mail.
Du är pedagogisk, noggrann och en problemlösare som brinner för service.
Kvalifikationer• Teknisk förståelse för nätverk, mobiltelefoni, PC miljö och surfplattor
• Erfarenhet av kundkommunikation i tal och text
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete
• Meriterande med erfarenhet från teknisk support samt arbete i Genero Solutions och Active Directory
• God datorkunskap
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Dina personliga egenskaperVi tror att du som söker är självständig, strukturerad och har en god förmåga att se vad som behöver göras för att ta egna initiativ. Du har ett stort tekniskt intresse och en vilja att förstå och se helheten. Du är ansvarsfull och trivs med en hög frihetsgrad, vidare är du serviceinriktad och mycket driven.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett fartfyllt och spännande jobb i en dynamisk miljö. Våra medarbetare är vårt varumärke - därför ställer vi höga krav på vår personal och ger i gengäld utvecklingsmöjligheter och möjlighet att arbeta i ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning och gemenskap.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 tim/vecka) och du kommer att vara kontorsbaserad på Riddargatan 19. Arbetstiden är 08-17
Din ansökan vill vi ha senast den 28 februari 2016. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Mikael Gattberg, kommersiell direktör, på följande telefonnummer: 070 6033458.
Välkommen med din ansökan!
Med vänliga hälsningar,
Human Resources Sales Support Sweden AB
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSales Support Sweden AB
AdressSales Support Sweden AB
Riddargatan 19
11457 Stockholm
KontorsadressRiddargatan 19
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2675590
Observera att sista ansökningsdag har passerat.