IT-support Manager till globalt företag
Centric Professionals AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige För vår kunds räkning så letar vi efter en person som vill leda och utveckla ett härligt gäng med stor teamkänsla och serviceorienterad inställning till sin servicedesk. Kunden är baserad i moderna lokaler i Hammarby Sjöstad. Har du teknisk erfarenhet och trivs i en ledande roll där du inspirerar andra? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos kunden.
Publiceringsdatum2023-11-15Dina arbetsuppgifterSom IT-support Manager kommer du ansvara för att leda och organisera supportteamet samt se till att företagets IT-system och användare får den hjälp och support de behöver. Du kommer att planera, fördela och prioritera det dagliga operativa arbetet för IT-supporten. Placerad på kontoret i Stockholm kommer du att leda supportteamet som finns i Stockholm, Syd och Göteborg.
Du kommer att ansvara för projektledning i projekt som är relaterade till supportfunktionen. Du kommer även att ha personalansvar för supportteamet och motivera och coacha dina medarbetare för att nå gemensamma mål.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat att:
• Effektivisera arbetet på avdelningen
• Tilldela rätt resurser till olika arbetsuppgifter och ärenden för att uppnå optimalt resultat
• Uppdatera underhålls- och supportavtal samt skapa, utveckla och följa såväl dokumentation som process- och rutinbeskrivningar
Din profil och kvalifikationen
För att trivas och vara framgångsrik i rollen ska du ha en bakgrund inom IT-support och ett genuint intresse för ledarskap och relationsskapande. Du bör ha stark social kompetens, vara ansvarstagande och arbeta strukturerat. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper där du tidigare haft uttalat personalansvar och att du motiveras av att leverera resultat. Du har god förmåga att prioritera och planera både dina egna och supportgruppens arbetsuppgifter.
Kvalifikationer• Kunskaper inom MS operativsystem, både klient- och serverplattformar
• Minst fem års erfarenhet av IT-support
• Kunskaper inom Active Directory, DNS och DHCP
• God förståelse för Asset Management
• Körkort
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Hos kunden får du en försäkran om att vara en integrerad del av ett företag som är ledande inom branschen i Sverige och har global anknytning. De tillämpar kollektivavtal och ger dig möjlighet till betydande personlig och professionell utveckling inom en företagskultur som genomsyras av grundläggande värden - Drivkraft, Integritet och Hållbarhet.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller
julieth.escobar@centric.euRegistrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "146669428".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Centric Professionals AB (org.nr 556718-3693),
http://www.centric.eu Kontakt Centric_SE
julieth.escobar@centric.eu 0734-159387 Jobbnummer 8264379
Observera att sista ansökningsdag har passerat.