IT-support, Göteborg!

Experis AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en person med en god social förmåga och minst 1 års erfarenhet som supporttekniker? Behärskar du det svenska och engelska språket obehindrat? Då är det dig vi letar efter!

Ort: Göteborg
Arbetstider: Kontorstid (8.00-17.00)
Omfattning: 100 %
Start: Oktober, 2020


Publiceringsdatum
2020-08-25

Om företaget
Vår kund är en statlig organisation som arbetar för landets funktionalitet. De arbetar för att bidra till ett tillgängligt, säkert och miljömässigt hållbart transportsystem som möter samhällets behöv. De söker nu en supporttekniker till deras First line support.

Hur ser arbetet ut?

Som supporttekniker kan dina arbetsuppgifter bl.a. avse att se till att IT-utrustning fungerar, att tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara. Rollen kan även innebära att administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer), instruera användare i hur de ska arbeta med olika program samt ge telefonrådgivning.

Du kommer att ta emot, registrera, kategorisera, eskalera och lösa ärenden som kommer in till organisationens användarstöd inom IT och telefoni i första linjens support.



Vi ser att du (minst) har denna erfarenhet - detta bör framgå i din ansökan:

* Har gymnasial utbildning inom IT eller likvärdig utbildning
* Har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin (även teknisk support från Sykes/Komplett är OK)
* Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk samt informationssäkerhet
* Grundkunskaper i MS Office
* Kunskaper av ärendehanteringssystem



Meriterande är om du också har...

* Erfarenhet av IT-support i liknande organisation som beskrivet ovan
* Arbetat med telefonisystem
* Erfarenhet från support och/eller serviceyrke
* Kunskap om kunskapsdatabaser
* Erfarenhet av att ge support över telefon/remote
* Är serviceinriktad med god social kompetens



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.


Har du frågor?

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatansvarig Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "35251e48-378f-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
5331861

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: