IT-Samordnare till vår Trafikledning

Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60 / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60 i Göteborg

Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.

Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på www.vgregion.se/it

Support Center är av avdelningarna inom VGR IT och har ca 160 medarbetare. Vårt uppdrag är att vara VGR IT:s kunders kontaktyta och ansvarar för all IS/IT-relaterad support i Västra Götalandsregionen.

Ditt uppdrag

Brinner du för IT och att ge kundsupport av yttersta kvalité, samtidigt som du får vara med och göra skillnad för andra på riktigt? Då borde du läsa vidare för att se vad vi har att erbjuda dig!

Vår Trafikledningsfunktion ansvarar för att informera om planerade uppgraderingar och förändringar som är godkända i CAB samt säkerställa att berörda parter hålls informerade om oplanerade störningar. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Analysera inkommande incidenter
- Informera VGR IT TiB vid större driftstörningar
- Informera kunder via IT-nytt om pågående driftstörningar
- Informera Service Desk Manager och Operation manager vid pågående driftstörningar av större omfattning
- Hålla sig uppdaterad om pågående förändringsarbete och underhållsarbete
- Informera kunder via IT-nytt om planerade förändringar
- Hantera information från leverantörer/kunder via utpekad funktionsbrevlåda
- Informera medarbetare på VGR IT
- Övervaka telefonköer
- Kvalitetssäkra ärenden och återkoppla till medarbetare och chefer

Vad kan vi erbjuda dig?

Du blir en del av ett trivsamt team med en positiv laganda och trevliga arbetskamrater. Jag som chef arbetar tillsammans med mina teamledare för att du som medarbetare skall utvecklas i din vardag.

Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här: http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Vilka kvalifikationer ska du ha?

- Flerårig erfarenhet av att ge support i en stor organisation
- Teknisk kompetens inom PC, telefoni, skrivare, nätverk och serverutrustning
- Dokumenterad kunskap inom ITIL

Vi ser att det är meriterande om du har:

- Verksamhetskunskap inom Hälso- och Sjukvård eller erfarenhet och system som är regiongemensamma för Västra Götalandsregionen
- Kunskaper om LEAN

Vem är du?

Vi ser att du är en serviceinriktad tekniker med väldigt god kommunikativ förmåga. Viktigt är att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du skall vara en bra administratör med ett sinne för ordning.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7859
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Westlund, Enhetschef 076-5608828
Magnus Östh, Sektionschef 070-0207974

Företag
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60

Adress
Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
4518248

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Koncernkontoret, VGR IT, Support Center, Service Desk, Bas/IT 60: