IT-samordnare till digitaliseringsenheten

Ekobrottsmyndigheten / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Vi söker en IT-samordnare till våra kontor i Stockholm. I dina arbetsuppgifter ingår att ge IT-support till medarbetarna genom t.ex. felsökning, installation och uppdatering av IT-utrustning. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-samordnare och kommer vara behjälplig med IT-support i den operativa verksamheten.

Vår IT-miljö är baserad på Microsoft-produkter och en stor del av ditt arbete kommer att handla om administration som är kopplad till drift och förvaltning, t.ex. inköp av utrustning, licenshantering och administration av behörigheter. Du kommer att ha vissa egna ansvarsområden, t.ex. att hantera beställningar och support av myndighetens mobiltelefoner, men också ingå i olika arbetsgrupper och projekt där du t.ex. stöttar med installationer, planering och dokumentation. I ditt arbete ingår också att skriva manualer och hålla i vissa interna utbildningar.

Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet och kan vid arbetstoppar komma att behöva hjälpa till med andra delar av digitaliseringsenhetens verksamhet.

Publiceringsdatum
2020-03-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som

har gymnasieexamen eller motsvarande
har goda kunskaper om Active Directory, Windows, datanätverk, pc-hårdvara, skrivarhantering, videokonferens och Office-programmen
har minst tre års erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support
har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du

har erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support inom annan statlig myndighet
har yrkeserfarenhet från rättsväsendet

Dina egenskaper
Arbetet förutsätter att du är flexibel, initiativtagande, serviceinriktad och prestigelös. Du är engagerad i ditt arbete och van vid att skapa struktur samt ordning och reda. Eftersom IT-supporten är en stödfunktion förutsätter vi att du är serviceinriktad och en god problemlösare även under tidspress.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrig information
Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och säkerhetsgranskning med registerkontroll kommer att ske.

Anställningen avser en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas. Vissa resor kan förekomma i arbetet.

Information om anställningen lämnas av Digitaliseringschef Stefan Lundmark tfn 010-562 90 10. Fackliga företrädare för SACO-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Ylva Nilsson tfn 010-562 91 94 och för Polisförbundet Kristina Windalen tfn 010-562 98 21.

Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan ! " senast den 23 mars 2020.

Varaktighet, arbetstid
Dag Tillsvidare

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979), http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Jobbnummer
5127616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: