IT-samordnare arbetsplats
Adecco Sweden AB / Datajobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige IT-samordnare arbetsplats
Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-samordnare till IT-enheten som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-miljö. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!
Om Tjänsten
IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö och telefoni. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 15 medarbetare i rollerna IT-samordnare, IT-tekniker och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där Infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och Kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.
Som IT-samordnare inom funktionen arbetsplats är du en övergripande resurs som arbetar nära Kundteamet. Du är en nyckelperson i arbetet med utveckling och förvaltning av kommunens IT-miljö där du identifierar behov, bidrar till en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett helhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.
Arbetet kan förändras över tid där fokusområdet för IT-samordningen kan ändras eller inbegripa andra funktioner eller verksamheter.
Att arbeta som IT-samordnare hos oss
Du agerar som konsult, specialist och projektledare samt levererar ett professionellt och serviceinriktat stöd till verksamhet och systemägare vid införande, utveckling, förvaltning, användning och avveckling av IT-miljö, tjänster, system och utrustning. Du gör det genom dialog, samordning och samverkan med kollegor och representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.
Du har en central roll där du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra den centrala inköpsprocessen för IT-arbetsplatsutrustning med utveckling och förvaltning av processer, rutiner, styrdokument och systemstöd. Du kommer att ansvara för planering, kravställning i upphandlingssamverkan, inköp, leverans och livscykelhantering av datorer, audio-video, skrivare och annan IT-utrustning samt förvaltning av ett eller flera objekt i IT-miljön.
Din kompetens
Du har en IT- eller systemvetenskaplig utbildning på högskolenivå, en bred kunskap, systemförståelse och flerårig arbetslivserfarenhet inom IT-området, eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.
Du har ett stort ordningssinne, arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus, samtidigt som du är flexibel, kan se helheten, prioritera och leverera i tid.
Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:
• IT-inköp
• Kravställning i upphandling
• Livscykelhantering
• Projektledning
• IT-förvaltning
• IT-förvaltningsstyrning och IT-tjänstestyrning
Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:
• Microsoft 365
• Automation, e-tjänster och digitalisering av arbetsflöden
• ITIL, IT-förändringshantering och kontinuitetsplanering
• IT-säkerhet och Informationssäkerhet
• Dataskydd/GDPR
• PM3
• LOU
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för användare ute i organisationen.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.
Värdegrund och växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord
• Välkomnande - Här är alla välkomna!
• Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
• Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
• Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!
I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft - för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?
Publiceringsdatum2023-12-12Övrig informationTillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.
Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har Krokoms Kommun valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Stefan Wangdell på
stefan.wangdell@adecco.se eller 076-1384817
Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via
info@adecco.seAdecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Vi välkomnar din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-44126".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt Senior Talent Agent
Stefan Wangdell
stefan.wangdell@adecco.se +46761384817 Jobbnummer 8323009
Observera att sista ansökningsdag har passerat.