IT-kunnig problemlösare till läroverks helpdesk
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Motala,
Norrköping eller i
hela Sverige Kan du utifrån dina IT-kunskaper felsöka problem och på ett enkelt sätt förklara åtgärder för användarna? Vill du arbeta i en internationell miljö där samhällsviktig forskning bedrivs och ta emot samtal från kollegor som behöver din hjälp? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Perido söker en supporttekniker till vår kunds helpdesk. Kunden är ett läroverk som bedriver forskning i internationellt starka forskningsmiljöer och erbjuder utbildning inom en mängd olika områden. De sitter i Linköping och behöver stärka upp sitt serviceteam under en sexmånadersperiod med en IT-kunnig person.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att ge servicestöd till de interna användarna gällande hård- och mjukvara. Du som är IT-intresserad har lätt för att vägleda andra i den snåriga IT-skogen oavsett deras tekniska kunskaper. Du instruerar därför dem i hur olika program ska användas och är behjälplig när deras användarkonton har låst sig eller skrivaren inte fungerar. När du felsöker och administrerar IT-miljöerna har du en problemlösande inställning och ditt mål är att IT-utrustningen fungerar som den ska och att användaren känner sig förstådd och nöjd med din service. Du känner dig trygg med telefonen som arbetsverktyg då rådgivningen sker över telefon när du sitter i kundservicefunktionen.
Som person är du serviceminded och inger förtroende utifrån dina IT-kunskaper. Du kan snabbt växla fokus mellan olika ärenden utan att tumma på kvalitén. Samtidigt som du är självgående och kan ta egna initiativ, trivs du med att arbeta i en grupp där alla stöttar varandra. Är det dig vi beskriver? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-07-08Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning eller motsvarande
• Erfarenhet av felsökning och support via telefon/e-post inom IT-området
• Mycket goda kunskaper i Windows operativsystem
• Goda kunskaper i Mac OS X
• Goda kunskaper i MS Officepaketet
• Erfarenhet av AD
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i sex (6) månader. Tillträde 1:a september.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 13887CS i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb13887CS
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 13887CS
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2947137
Observera att sista ansökningsdag har passerat.