IT-kundansvarig

Huddinge Kommun / Datajobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Huddinge, Botkyrka, Stockholm, Salem, Ekerö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huddinge Kommun i Huddinge, Stockholm eller i hela Sverige

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Enhetsbeskrivning
Kundstöd IT är en enhet inom Huddinge kommuns centrala IT-organisation. Målet för enheten är att skapa en effektiv brygga mellan verksamhet och teknik samt att säkerställa kundnöjdhet genom att upprätthålla och tillhandahålla ett effektivt och ändamålsenligt kundstöd. Enheten består av funktionerna Helpdesk & Telefoni samt Kundansvar.




Om arbetet
Som Kundansvarig fungerar du som en länk mellan den centrala IT-organisationen och förvaltningarna inom kommunen. I arbetet ingår att skapa och upprätthålla kontaktytor och nätverk, arbeta med IT-planer, behov och krav samt bygga och förmedla verksamhetskunskap. Du har kontinuerlig kontakt med förvaltningarnas IT-representanter, driver aktuella frågor, sprider information samt ger stöd och råd.
Övergripande går arbetet ut på att förbättra och verksamhetsanpassa IT-organisationens tjänster och leveranser.

Typiska aktiviteter

• Genomföra regelbundna möten med kunden/beställaren.
• Löpande hantera aktuella behov och önskemål framförda av kund, vilket innefattar att finna möjliga lösningar tillsammans med IT-sektionens övriga personal, prioritera och klargöra olika parters inblandning - ofta inom ramen för IT-sektionens process för ändringshantering.
• Etablera och upprätthålla relevanta kontaktytor och nätverk med förvaltningarnas IT-representanter och övriga nyckelpersoner.
• Bidra i arbetet med överenskommelser med kunden.
• Representera kunden på IT-interna möten. T.ex. CAB-möten och IT-tjänstemöte.
• Representera kunden vid eskalering i IT-interna processer.
• Bevaka omvärld -Bl.a. andra kommuner och utbud av nya lösningar, produkter, tjänster.
• Representera IT-organisationen i olika kundaktiviteter.


Publiceringsdatum
2017-09-05

Profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och söker dig som tycker om att arbeta i en komplex miljö nära både verksamhet och teknik. Du kan enkelt förstå verksamhetsbehov och översätta dessa till funktionsbeskrivningar som sedan kan realiseras i IT-lösningar. Du är bra på att skapa goda relationer och har tillräcklig teknisk kompetens för att kunna kommunicera väl kring IT-frågor.

Du är diplomatisk, har god analytisk förmåga och kan enkelt röra dig mellan detaljer och helheter. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig på ett professionellt och lättförståeligt sätt i tal och skrift.

Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Löpande intervjuer kommer att ske.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Ange följande referens när du ansöker: KSF:2017:28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michael Bornfalk 08-535 302 28

Företag
Huddinge kommun

Adress
Huddinge kommun
Kommunalvägen 28
14185 Huddinge

Kontorsadress
Kommunalvägen 28

Jobbnummer
3680357

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huddinge Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huddinge Kommun: