It-förvaltningsledare
Transportstyrelsen / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Vi är på väg mot framtiden och behöver bli fler, eftersom vi utvecklar verksamheten. Om du vill följa med får du ett spännande jobb och stora möjligheter att påverka det. Du ska känna att jobbet är intressant, roligt och lärorikt. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam, eftersom vi samarbetar för att ta tillvara vår samlade kunskap på bästa sätt. Du kommer att ha stora möjligheter att få arbeta med ny teknik och att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i hela Sverige. Vi vill ge dig en bra balans mellan jobb och fritid.
Om jobbet som it-förvaltningsledare för förvaltningsområdena webb samt arkiv och dokument
I dina arbetsuppgifter ingår att
• skapa en årlig förvaltningsplan utifrån våra interna kärnverksamheters behov samt behovet av teknisk utveckling
• budgetera inom förvaltningsområdena
• prioritera de uppdrag som ingår i förvaltningsplanen
• planera och koordinera resurser för genomförande av uppdrag samt fördela arbetsuppgifter till resurserna
• genomföra förvaltningsplanens leveranser
• ta ett helhetsansvar, inklusive livscykelhantering, för it-lösningarna inom förvaltningområdena
• följa upp genomförda leveranser och uppdrag
• delta i utredningar och analyser - både organisatoriska och tekniska
• definiera servicenivåavtal
• agera som beställare gentemot externa parter och som leverantör gentemot interna parter
• utveckla och leda arbetsgrupperna samt skapa effektiva team och arbetssätt.
Vad har du i packningen?
För att trivas hos oss behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Du gillar ett öppet klimat, är nyfiken och bra på att skriva, berätta och förklara för andra. Eftersom ingen dag är den andra lik, gillar du variation och har det där lilla extra engagemanget som du kan plocka fram när det behövs. Vi vill att du är en inspirerande ledare som tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter. Alla de här egenskaperna är viktiga när vi väljer nya medarbetare.
Du måste ha
• akademisk examen inom it-området eller ha motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av ledarskap under minst två år
• erfarenhet av projekt- eller it-förvaltningsledning.
Det är meriterande om du också har erfarenhet av
• arbete med komplexa projekt och verksamhetskritiska informationssystem
• att ha arbetat enligt förvaltningsmodellen PM3 och andra etablerade modeller som till exempel ITIL och RUP
• arbete i stora organisationer
• offentlig upphandling.
Vill du veta mer?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Kontakta gärna sektionschef Therése Engdahl, 010-495 62 07.
Fackliga frågor
För SACO, Bo Törnqvist, och för ST, Leena Sutela. De nås via vår växel 0771-503 503
Välkommen med din ansökan!
Vi behöver din ansökan senast den 20 april 2014, referensnummer: TSG 2014-488. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev.
Om oss och tjänsten
It-avdelningen stöder alla avdelningar i it-frågor och arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur. Vi finns i Borlänge, Norrköping och Örebro och har 160 medarbetare. Vi använder systemförvaltningsmodellen PM3 för styrning av förvaltningsverksamheten. Den här tjänsten innebär att du kommer att ansvara för två förvaltningsområden. Det ena är webbområdet där det ingår att förvalta och vidareutveckla vissa webbapplikationer, främst myndighetens intranät och extranät. I webbområdet ingår även att på en övergripande nivå ansvara för gemensamma förutsättningar för alla webbaserade tillämpningar och applikationer inom Transportstyrelsen. Det andra förvaltningsområdet du kommer att ansvara för tillhandahåller it-stöd för att möjliggöra smidig och korrekt hantering av Transportstyrelsens handlingar, information och dokument. Det innebär ansvar för hantering av myndighetens egna dokument, vilket idag till stor del sker i arbetsrum med SharePoint som plattform. Även ansvar för myndighetens e-arkiv och diariesystem ingår i detta förvaltningsområde.
Publiceringsdatum2014-04-04Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
Jobbnummer 1831390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.