IT Support Technician till Actic

Actic Sverige AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Actic Sverige AB i Solna, Stockholm, Danderyd, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Actics vision är att skapa ett friskare samhälle genom träning. Vi grundades i Sverige 1981 och är idag en av de ledande aktörerna på träningsmarknaden i Norden. Actic erbjuder lättillgänglig och inspirerande träning på drygt 170 gymanläggningar med ca 200 000 medlemmar i Sverige, Norge, Tyskland samt Österrike. Vi erbjuder träning inomhus, utomhus och digitalt genom gym, personlig träning, gruppträning och simning & bad. Våra värderingar är passion, customer focus, performance och teamwork.

IT Support Technician

Actics IT-team består av duktiga, glada och serviceinriktade medarbetare i Sverige och Norge. Vår moderna systempark baseras i huvudsak på Microsoft 365 och medlemssystemet Exerp. Vårt uppdrag är att tillhandahålla en välfungerande IT-infrastruktur och support för alla våra gymanläggningar och kontor. Förändringstempot är högt och stämningen god. Nu behöver vi förstärka teamet med en IT Support Technician som kan teknik och är duktig på kundservice. Placering är på Actics nya fina huvudkontor i Solna/Ulriksdal.

Du kommer utvecklas genom att

• Ge god och vänlig IT-support till Actics medarbetare - med stöd av resten av Actics IT-team och våra samarbetspartners
• Felsöka datorer, inpasseringsutrustning och nätverk
• Konfigurera datorer och telefoner
• Hjälpa till med administration av vårt AD
• Administrera inköp av IT-hårdvara
• Uppdatera och publicera användardokumentation

För att lyckas i rollen har du

• Utbildning inom IT-support, nätverk, Microsoft 365 eller motsvarande praktisk kompetens
• Erfarenhet av arbete som t.ex. supporttekniker, internsupport, kundsupport, butik, säljare av datorer eller hemelektronik
• Kunskap inom hårdvara, mjukvara, Windows-administration och Microsoftprodukter
• Gärna kunskap om Exerp, nätverk och applikationshantering, Microsoftmiljöer, administration av Teams, Navision och PowerBI men inget krav

Dina personegenskaper värderas högt i denna rekrytering. Vi tror att du är teknikintresserad och beredd att snabbt lära dig mer om support och systemadministration. Du gillar att prata med människor, ge support och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vad kan vi erbjuda dig? En flexibel arbetsplats med möjlighet arbeta viss tid på distans. Du får trygga anställningsvillkor och du får såklart tillgång till hela vårt träningserbjudande - inne, ute och digitalt!

Tjänsten planeras tillsättas omgående och är på heltid 100% med inledande 6 månaders provanställning. Jourtjänstgöring under kvällar och helger kan förekomma i mindre omfattning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltidsanställning, start enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2022-09-02

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Actic Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Actic Sverige AB (org.nr 556494-3388)

Arbetsplats
Actic Sverige

Kontakt
Team Actic
recruitment@actic.se

Jobbnummer
6942036

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Actic Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Actic Sverige AB: