IT support/helpdesk till Payzone
Payzone / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Payzone i Stockholm Payzone är idag Europas ledande företag inom utvecklandet av lösningar för elektroniska transaktioner. Koncernen erbjuder sina kunder en rad produkter inom segmenten betalningslösningar för konto- och kreditkort, transaktionslösningar kopplade till kontantkortstelefoni, bonussystem och elektroniska presentkort. Vi har nyligen blivit certifierade enl. PCI DSS. Det är en mycket omfattande säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för att säkra alla kortbetalningar. Vi är mycket stolta, att vi som första svenska företag inom vårt område, klarat av den certifieringen. Payzone är ett europeiskt bolag med kontor i 19 länder. Bolaget, som grundades 1989 (under namnet ITG), omsatte 2006 ca EURO 2,8 miljarder och sysselsätter närmare 700 anställda. Den nordiska verksamheten omsätter ca SEK 350 miljoner på ett 50-tal anställda. Payzone Nordic AB ansvarar för koncernens pan-nordiska verksamhet utifrån kontoret i Marievik, Stockholm. Läs mer om Payzone och vår verksamhet på
www.payzone.se.Payzone expanderar och söker därför fler medarbetare till vårt Customer Support. 2nd line Support arbetar med att serva kunder som nyttjar payzones kontantkortslösning för mobiltelefoni samt de som använder payzones kortbetalningslösningar. Arbetar med fördjupad felsökning och supportfrågor. Övertar ärenden från 1st line och Avtal & Administration.
Publiceringsdatum2010-12-20Dina arbetsuppgifter• Loggfilsläsning
• Installationsavtal
• Felsökning terminaler
• Djupare felsökning från 1st line.
• Eskalering till System vid centralt fel hos payzone eller driftpartners
• Tekniska frågor kring Pc, windows, brandväggar, nätverk, antivirus. Konfigurering
• Dokumentation och rapportering av buggar till IT-avdelningen.
• Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvara
• Fakturafrågor
• Makulering och kreditering av kontantkortskoder för mobiltelefoni
• Eskalering av supportärenden som kräver fördjupad felsökning till 2nd line
• Hantering av beställningar av startpaket, kvittorullar och reklammaterial.
Bakgrund och person:
Vi förutsätter att du har erfarenhet av supportarbete - ett utpräglat serviceyrke där samarbete är ett viktigt inslag. God vana av att ge service till kunder via telefon och e-mail. Goda kunskaper i PC och nätverksmiljö. Du trivs i rollen som supporthandläggare, stimuleras av att ge god service och arbeta med teknisk felsökning. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete.
Vi förser dig med relevant utbildning. Viktigt är att du har ett bra engagemang och driv. Du bör ha en god teknisk förståelse eftersom våra produkter är relativt tekniskt avancerade. Erfarenhet av arbeta med utbildning är meriterande då både intern och extern utbildning ingår i rollen.
Övrig informationI denna rekrytering samarbetar vi med Student & Workers. Urval och intervjuande sker löpande. Har du några frågor angående denna tjänst går det bra att kontakta Marie Bergsman 08-407 55 55
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-01-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagPayzone
AdressPayzone
10391 Stockholm
Jobbnummer 806055
Observera att sista ansökningsdag har passerat.