IT Servicedesk Teamleader till OKQ8 Scandinavia
OK-Q8 AB / Supportteknikerjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OK-Q8 AB i Avesta,
Hedemora,
Sala,
Borlänge,
Ludvika eller i
hela Sverige Jobbeskrivning
Gillar du att jobba i ett högt tempo samt att hjälpa människor? Trivs du med att jobba mot uppsatta mål och resultat? Då kanske du är vår nya teamleader på OKQ8 IT Servicedesk i Avesta. Vi söker nu en engagerad och resultatdriven IT servicedesk teamleader som ska leda vårt IT servicedesk team till framgång. Teamet jobbar med och värdesätter att hjälpa användare och att ge bra service. Vi har en tillsvidaretjänst att erbjuda i vårt team.
Som IT servicedesk teamleader kommer du leda vår IT Servicedesk vars arbetsuppgifter primärt är att ha daglig kontakt med våra kontorsanvändare över telefon och genom vårt ärendehanteringssystem, Servicenow. Du kommer ha hand om arbetsplanering och rapportering av våra servicedesktjänster. Jobba med att hantera beställningar och tillsammans med teamet utveckla våra processer för att bättre kunna supportera våra kontorsanvändare samt agera koordinator för inkommande beställningar och incidenter. Din roll kommer innebära att arbetsleda och vara lokal ledare för teamet och även att hjälpa våra kontorsanvändare med IT support och IT beställningar. Du kommer rapportera till ansvarig för Servicedesk OKQ8 Scandinavia IT. Du kommer inte ha strikt personalansvar utan du kommer arbeta som teamledare på plats. Personalansvaret för hela teamet kommer ligga på den som ansvarar för Servicedesk OKQ8 Scandinavia IT, stationerad i Stockholm.
Vi söker
Vi söker dig som har en personlig mognad och social kompetens som kan arbeta med olika sorters människor men också ta ansvar och leda sitt team. Du ska vara driven och gilla att jobba mot uppsatta mål där del av målen kommer handla om arbetsledning och andra om användarsupport. Du är engagerad i ditt arbete och gillar att jobba både i team och självständigt. Stresstålighet är en annan viktig egenskap då vi tidvis jobbar under högt tryck med beställningar och support.
Det är meriterande om du har erfarenhet från IT servicedesk och support. Du bör också ha någon erfarenhet av att leda personal. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba med ITIL som ramverk, men det är inget krav. Eftersom du är IT supportens röst utåt ser vi gärna att du har arbetat med kundvård, support och att du är van att hantera människor via telefon. Vidare uttrycker du dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift, om du behärskar danska så är det ett plus.
På OKQ8:s kontor i Avesta är vi ca 60 medarbetare och sitter i trivsamma lokaler alldeles intill Dalälven. Våra värderingar öppen och ärlig, kundfokus, snabbt och smidigt samt kompetens präglar vårt dagliga arbete. Du har dina närmsta kollegor i lokalerna men tillhör organisatoriskt OKQ8 Scandinavia IT som finns i både Stockholm och Köpenhamn, då IT är ett stort område och support är hjärtat i IT, så har du stora möjligheter att utvecklas inom vår organisation.
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag, dock senast den 7/1 2020. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Gunnar Björkander på 070 392 60 30 alternativt
gunnar.bjorkander@okq8.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg på
teresia.schonberg@okq8.se alternativt 070 168 07 95. Vi intervjuar löpande och vill göra dig uppmärksam på att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi erbjuder
Livet med OKQ8 Scandinavia
• Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
• Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
• Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
• Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare -
Publiceringsdatum2019-12-17ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOK-Q8 AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OK-Q8 AB (org.nr 556027-3244),
https://www.okq8.se/ Arbetsplats OKQ8
Jobbnummer 5006178
Observera att sista ansökningsdag har passerat.