IT Service Manager till HL Display
Kontorsfixarna Nord AB / Datajobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Nord AB i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Kontorsfixarna Skandinavien AB
Publiceringsdatum2013-12-03Om tjänstenÄr du en problemlösare, teknisk lagd och duktig på engelska?
Då kan den här tjänsten passa just dig!
Om företagetHL Display är en ledande internationell leverantör av produkter och lösningar för butikskommunikation och varuexponering till dagligvaruhandeln och fackhandeln. Företaget är också en ledande leverantör av produkter och lösningar till varumärkesleverantörer för varuexponering i butikshyllan och andra delar av butiken.
1954 grundades HL Display och idag har de cirka 1200 anställda och en omsättning på 1 600 MSEK (2012). De är ett internationellt företag med säljbolag på 47 marknader i västra och östra Europa, Mellanöstern och Asien.
Inom HL Gruppen genomförs ett förbättringsprogram som innebär att en gemensam affärsprocess och system implementeras i koncernen. Samtidigt så har en global IT-organisation byggts upp och IT infrastrukturen uppgraderas med molnbaserade IT-tjänster. HL samarbetar med några utvalda IT-partners som arbetar i enlighet med HLs supportmodell som baserar sig på ITIL v 3 och PM3 förvaltningsmodell.
I takt med att de gemensamma systemen tas i drift ökar behovet av en sammanhållen förvaltningsledning av de integrerade IT-tjänsterna. HL IT söker därför en IT Service Manager som tillsammans med Drift - och Förvaltningschef, Chefsarkitekt och Configuration Manager utformar och förvaltar IT-tjänsterna.
Dina arbetsuppgifterFörvaltningsledning:
• Delta i utveckling av IT och informationsarkitektur för att säkerställa förvaltningsbarheten i kommande IT- och systemtjänster
• Deltaga i utveckling av HLs support-modell
• Deltaga i utformning av service-avtal (SLAer)
• Följa upp tjänsteleveranser mot avtalade service-nivåer och arbeta med ständig förbättring, service improvements.
• Sammanställa och avrapportera tjänsteleveransen
Teknisk problemlösning
• Leda arbetet i lösning av tekniska problem i IT-infrastrukturen som eskaleras från Service Desk eller via IT-ledning
• Analysera incidenter och göra grundorsaksanalys
• I samarbete med Chefsarkitekt och Configuration Manager föreslå förbättringsprojekt
• Deltaga i projektgrupp alternativt styrgrupp för förbättringsprojekt inom IT Infrastuktur.
Kvalifikationer• Teknisk utbildning minst tekniskt gymnasium; akademisk examen är en fördel
• Erfarenhet av support av teknisk infrastruktur
• Systematiskt tillvägagångssätt i problemlösning och en vana att dokumentera arbetet löpande
• Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
• Känner sig bekväm i att jobba i ett globalt team
Påbyggnadskurser inom Service Management (ITIL och PM3) samt molntjänster (Google Apps och Amazon) tillhandahålls av HL. Goda karriärmöjligheter på 2-4 års sikt.
Övrig informationSökande till denna tjänst kommer att genomgå en bakgrundskontroll.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 1367
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Wedin 060-15 46 00
FöretagKontorsfixarna Nord AB
AdressKontorsfixarna Nord AB
Universitetsallén 8
85234 Sundsvall
Jobbnummer 1719192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.